افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه دکتری دانشگاه پیام‌نور/ مسئولان پاسخ‌گو باشند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

 خبرگزاری آریا-عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس، با انتقاد از افزایش بیش از ۱۰۰ در صدی شهریه دانشگاه پیام‌نور در مقطع دکتری، گفت:با افزایش شهریه دانشگاه پیام‌نور قطعا در آینده شاهد کاهش تعداد متقاضیان تحصیل در این مرکز آموزش عالی خواهیم بود و مسئولان باید پاسخ‌گوی بازماندن دانشجویانی که از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستند باشند.
 به گزارش خبرگزاری آریا؛سید‌ناصر موسوی‌لارگانی  گفت: افزایش شهریه دانشگاه پیام‌نور به جا ماندن اشخاصی که تمایل به تحصیل داشته اما تمکن مالی ندارند منجر می‌شود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رسیدن شهریه دانشگاه پیام‌نور در مقطع دکتری از ۱۸ میلیون به ۵۵ میلیون تومان در حالی است که از نظر کیفیت هیچ تغییری در روند آموزشی این مرکز آموزش عالی صورت نگرفته است، تصریح کرد: مسئولان باید دلیل و توجیه منطقی برای افزایش بی سابقه و به دور از منطق در شهریه دانشگاه پیام‌نور در مقطع دکتری داشته باشند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه افزایش شهریه دانشگاه پیام‌نور به کاهش تعداد متقاضیان تحصیل در این مرکز آموزش عالی می‌انجامد، افزود: با ادامه این روند از این پس باید شاهد دانشجویانی در دانشگاه پیام‌نور باشیم که از تمکن مالی خوبی برخوردارند.
وی با یادآوری فرمایش پیامبر اکرم(ص) دربارهٔ کسب علم، تصریح کرد: با گرانی‌هایی که اکنون در حوزه آموزش و کسب علم شاهد هستیم باید هر روز منتظر کاهش تحصیل‌کنندگان در جامعه باشیم.  
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بدون توجیه‌ خواندن افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی شهریه دانشگاه پیام‌نور در مقطع دکتری، گفت: اتخاذ چنین سیاست‌هایی در حوزه آموزش به ویژه آموزش عالی با دستورات اسلام در تضاد است.
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس، با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور نباید افزایش قیمتی در شهریه‌های خود آن هم به میزان چشم‌گیر می داد، افزود: برگزار نشدن مستمر کلاس‌ها در طول ترم و پایین بودن سطح رضایت کافی دانشجویان از دانشگاه پیام‌نور نشان‌دهنده این است که این دانشگاه از سطح بالایی در کیفیت آموزشی برخوردار نیست
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: اگر حقوق و مزایای کارکنان و هیأت‌علمی دانشگاه پیام‌نور نیز ۱۰۰ در صد افزایش میافت بازهم نباید شهریه این دانشگاه از در مقطع دکتری از ۱۸ میلیون به ۵۵ میلیون تومان می‌رسید.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: مسئولان دانشگاه پیام‌نور باید پاسخ‌گوی افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی شهریه دانشگاه در مقطع دکتری با توجه به سطح کیفی پایین این مرکز آموزش عالی باشند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.