افزایش ۱۲ درصدی سطح زیر کشت جو و گندم در کهگیلویه


افزایش ۱۲ درصدی سطح زیر کشت جو و گندم در کهگیلویه

۱۳:۰۲ (شنبه ۹ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم و جو در شهرستان کهگیلویه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

عمران تقوی اظهار کرد: گندم از نظر تولید و سطح زیر کشت مهمترین محصول کشاورزی ایران است که افزایش محصول آن روز‌به‌روز مورد توجه قرار گرفته و از نظر اقتصادی و تامین غذای اصلی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 وی افزود: گندم به خاطر نقش مهمی که در عرصه سیاسی و اقتصادی کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه ایفا می‌کند، یک محصول استراتژیک به حساب می‌آید که در کشور ما نیز از جایگاه بالایی در بین سایر محصولات دیگر برخوردار است.

مسئول امور کشاورزی شهرستان کهگیلویه در ادامه عنوان کرد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم و جو در شهرستان کهگیلویه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است که نوید بخش برداشت محصولی بیشتر است.

تقوی با بیان این‌که سطح زیر کشت گندم دیمی در شهرستان کهگیلویه ۲۷ هزار و ۱۲۰ هکتار است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با میانگین بازده یک تن در هر هکتار، گندم با کیفیت مناسب از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بالغ بر ۴۲ هزار تن گندم دیم و آبی در کهگیلویه برداشت شود که در نوع خود رقمی جالب توجه به نظر می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه محصول مازاد بر نیاز کشاورزان را ۱۷ هزار و ۱۸۵ تن اعلام کرد و ابراز داشت: این محصولات باید برای جلوگیری از قرارگرفتن هرگونه آفتی به موقع در اختیار مراکز خرید قرار گیرند.

تقوی یادآور شد: امسال ۵۳ کمباین بومی و غیر بومی برای برداشت اراضی قابل برداشت آماده به کار شده است که در موقع برداشت به کمک کشاورزان خواهند آمد.

وی خاطرنشان کرد: خرید توافقی محصولات کشاورزی به نفع دولت، کشاورز و مصرف‌ کننده بوده و هیچ‌ کشاورزی از این خرید توافقی ضرر نمی‌بیند. 

.

.

.

.

.

.

.

.

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.