افزایش ۲ برابری تولید تختال در “فولاد” هرمزگان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مجتمع فولاد هرمزگان تنها مجتمع فولاد کشور است که می تواند تختال هایی با عرض ۲ متر تولید کند و سرعت ریخته گری آن تا ۱۶۰ سانتی متر و مجهز به آخرین فناوری کنترل آلودگی است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، مدیر عامل مجتمع فولاد هرمزگان گفت: در ۹ ماه امسال بیش از ۸۰۰ هزار تن تختال در این کارخانه تولید شده است.

پارسال در این مدت در واحد های ریخته گری مجتمع فولاد هرمزگان ۳۸۸ هزار تن تختال تولید شد.

آقاجانی افزود: در این مدت تولید آهن اسفنجی با ۳۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید.

مدیر عامل مجتمع  فولاد هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ هزار تن تختال به ۶ کشور اروپایی و آسیایی صادر شده است.

آقاجانی افزود: با قرار گرفتن این شرکت در کنار آبهای آزاد و دسترسی به بازارهای جهانی برای توسعه ۲۵ میلیون تن فولاد در کشور پایه ریزی شده است.

 وی گفت: تولید فولاد خام امسال در کشور ۶۲۰ هزار تن افزایش داشته است که فولاد هرمزگان با سهم ۴۲۰ هزار تنی، ۷۰ درصد از تولید فولاد خام کشور را تامین می کند.

 مدیر عامل مجتمع فولاد هرمزگان گفت: برنامه امسال تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تختال است که پیش بینی می شود تا پایان امسال این برنامه محقق شود و به رکورد جهانی دست یابیم.

 افزایش شمار ذوب های ریخته گری پیوسته، ارتقا بهروری، کاهش ضایعات، استفاده بهینه از نسوز و کاهش استهلاک تجهیزات گام اساسی در دستیابی به این ظرفیت اسمی است.

مجتمع فولاد هرمزگان دومین مجتمع پیشرفته تولید فولاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور است که در سال ۹۰ به دست متخصصان داخلی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.