افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی


افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی

۱۳:۲۱ (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی آذربایجان غربی سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 مقصود قربانی ظهر امروز در مراسم افتتاح کانون هماهنگی دانش و صنعت سیب در ارومیه، اظهار داشت: ۳۷ درصد اشتغال آذربایجان غربی را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی استان در سال گذشته به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده بود، تصریح کرد: ۵٫۵ درصد تولیدات کشور در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی به آذربایجان غربی تعلق دارد.

این مسئول از افزایش قابل توجه میزان تولید محصولات کشاورزی استان خبر داد و اعلام کرد: سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی در تولید محصولات کشاورزی استان بودیم.

باقری خاطرنشان کرد: ارائه این آمار و افزایش میزان محصولات تولیدی در استان حاصل تلاش، حمایت و کار عملی است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در بخش بهبود تولیدات گیاهی، گفت: برنامه‌‌ای که در سطح وزارت‌خانه برای ما تکلیف شده شامل تولید محصولات سالم و تصحیح الگوی کشت است که در سال جاری تلاش می‌شود به این دو موضوع بیشتر توجه شود.

این مسئول با اشاره به تلاش برای تولید محصولات سالم، اظهار داشت: این حرکت در سطح استان آغاز شده است و در حال برنامه‌ریزی در این زمینه هستیم و بر این اساس نیاز کشور در بخش محصولات کشاورزی به کشاورزان اعلام و در این راستا پیشنهاداتی در زمینه کشت نوع محصول به کشاورزان استان ارائه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از شناسنامه‌دار کردن بهره‌برداران استان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در راستای حرکتی است که در قالب تولید محصولات سالم انجام می‌گیرد و در قالب این طرح بهره‌برداران استان مورد شناسایی قرار خواهند گرفت.

قربانی رتبه استان آذربایجان غربی در تولید سیب را رتبه نخست کشور اعلام کرد و افزود: اقداماتی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی سیب استان در حال انجام است که امید می‌رود با اجرای این اقدامات شاهد بهبود وضعیت سیب تولیدی استان باشیم.

وی ارتقای راندمان آبیاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ورود مکانیزاسیون به بحث کاشت، داشت و برداشت نیز در این زمینه برای باغداران توصیه می‌شود.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.