افزایش ۲۵ درصدی ارزش صادرات محصولات پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی ارزش صادرات محصولات پتروشیمی، گفت : هم‌اکنون از برخی کشورها، درخواست‌های زیادی داریم که به علت محدودیت سقف تولید، قادر به پاسخگویی همه متقاضیان نیستیم.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، عبدالحسین بیات گفت : صادرات محصولات پتروشیمی از نظر ارزش ۲۵ درصد و از لحاظ وزن ۱۱ درصد رشد داشته است که نشان‌ می‌دهد صنعت پتروشیمی، در فروش محصولات خود با هیچ مشکلی مواجه نیست.

معاون وزیر نفت با اشاره به متنوع بودن بازار خریداران محصولات پتروشیمی در جهان گفت : هم‌اکنون برخی کشورها، درخواست‌های زیادی برای خرید محصولات پتروشیمی از ایران مطرح کرده‌اند که به علت محدودیت سقف تولید شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی در کشور، قادر به پاسخگویی به همه درخواست‌ها نیستیم.

بیات همچنین به تشکیل کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های بیمه‌ داخلی با هدف بیمه کردن کشتی‌های حامل محصولات پتروشیمی خبر داد و گفت: این کنسرسیوم همه کشتی‌های داخلی و خارجی حامل محصولات پتروشیمی را تا مقصد، بیمه می‌کند و دولت نیز تضمین لازم را برای تأمین بیمه این محصولات، ارائه کرده است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.