افزایش ۳۵ درصدی غرق‌شدگی در مازندران

هنوز تعطیلات تابستانی به پایان نرسیده که از دو استان شمالی کشور یعنی گیلان و مازندران خبر رسیده که بیش از ۱۸۶ تن در دریا غرق شدند آماری که از تقسیم آن بر تعداد روزهای گذشته در سال ۹۱ رقمی معادل روزی یک کشته حاصل می‌شود.

ایسنا: هنوز تعطیلات تابستانی به پایان نرسیده که از دو استان شمالی کشور یعنی گیلان و مازندران خبر رسیده که بیش از ۱۸۶ تن در دریا غرق شدند آماری که از تقسیم آن بر تعداد روزهای گذشته در سال ۹۱ رقمی معادل روزی یک کشته حاصل می‌شود.
 
 آن طور که غلام‌نژاد، معاون عملیات فرماندهی انتظامی مازندران گفته است از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۲ تن از شهروندان به دلیل غرق‌شدن در آب‌های مازندران جان خود را از دست داده‌اند آماری که اگرچه وی به وقوع همه آنان در خارج از طرح سالم‌سازی دریا تاکید می‌کند اما از افزایش ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته حکایت دارد.
 
آمار غرق‌شدگان در آب‌های مازندران در حالی اعلام شد که سید یوسف مرتضوی فرمانده مرزبانی گیلان، شمار غرق‌شدگان در آب‌های گیلان را ۳۴ تن از ابتدای اجرای طرح سالم‌سازی دریا اعلام کرد و به ایسنا گفت که در این مدت ۷۳۴ تن نیز از مرگ ناشی از غرق‌شدن نجات پیدا کردند.
 
به گزارش ایسنا، پیش از این نیز امیر شرفی، رییس مرکز فرماندهی و کنترل ناجا، استان گلستان را تنها استان شمال کشور دانسته بود که از ابتدای طرح دریا تاکنون هیچ مورد غرقی در آن رخ نداده است.
 
همچنین سردار علی محمد سلامی، فرمانده دریابانی ناجا که از امسال مسئولیت طرح سالم‌سازی دریا به ارگان انتظامی تحت مدیریت وی سپرده شده، پیش از این به ایسنا گفته بود که عمده حادثه‌دیدگان مسافر بوده و قریب به صدردرصد آنان در خارج از طرح دریا دچار حادثه شده‌اند.
 
سلامی از شهروندان و به ویژه مسافرانی که استان‌های شمالی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند خواست در هشدار و علائم نصب شده در سواحل توجه کرده و از شنا و آبتنی در محدود خارج از طرح دریا خودداری کنند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.