افزایش ۵۰ درصدی بودجه بازرسی از معادن

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۵۰ درصدی بودجه بازرسی معادن خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ،وجیه اله جعفری با بیان اینکه اجرای طرح بازرسی از معادن به سازمان نظام مهندسی معدن منتقل شده است، افزود: انتقال برخی مسئولیت‌های اجرایی و افزایش اختیارات سازمان نظام مهندسی در آینده‌ای نزدیک انجام می شود.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از مسئولیت‌های اجرایی را به سازمان نظام مهندسی معدن خواهیم داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم تقویت ارتباط سازمان نظام مهندسی معدن و تشکل های معدنی نیز اشاره کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی معدن باید به عنوان حلقه ارتباط بخش معدن با سایر نهادهای معدنی به خوبی نقش ایفا کند.

وی گفت : سازمان نظام مهندسی با سرعت بیشتری در مسیر توسعه بخش معدن حرکت کند و در فعالیت‌های معدنی باید دقت شود که از اهرم های حرکتی و توسعه‌ای فعالیت‌های نظام مهندسی همچون قوانین، مقررات، دستورالعمل‌ها و از همه مهمتر ، نیروی انسانی و متخصص این بخش به بهترین شکل استفاده شود.

جعفری با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن در حال حاضر ۲۵ هزار عضو دارد ، افزود: متخصصان و نیروی انسانی فعال در سازمان نظام مهندسی معدن، قوه محرکه فکری این سازمان می باشند و باید با تزریق نیروی متخصص در بخش معدن ، کار در این بخش را بیش از پیش به صورت تخصصی اداره کنیم.

وی با بیان اینکه فضای فعالیت در بخش معدن باید بیش از قبل باز ، و ورود اشخاص متخصص به بخش معدن راحت تر شود تصریح کرد: یک جوان دانشگاهی باید بداند زمینه فعالیت در این بخش وجود دارد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.