افزایش ۸۰ درصد قیمت فولاد نسبت به ابتدای سال/ آینده بازار مصالح ساختمانی غیر قابل پیش‌بینی است

۱۳م اسفند ،

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان از غیر قابل بودن بازار مصالح ساختمانی و افزایش ۸۰ درصدی قیمت فولاد نسبت به ابتدای سال خبر داد.

به گزارش Consbank، ایرج رهبر در گفتگو باممتازنیوز، گفت: افزایش قیمت در تمامی بخش‌های اقتصادی کشور در چند ماه قبل ایجاد شده است کاهش میزان تولیدات نه تنها در بخش مسکن بلکه در بخش خودروسازی بیشتر نمایان شده است.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر قیمت خودرو نسبت به مسکن چندین برابر افزایش یافته است و با توجه به میزان تورم و بالا رفتن قیمت مواد اولیه سبب ایجاد مشکلات فراوان در این بخش شده است.

رهبر در خصوص وضعیت مصالح ساختمانی در کشور گفت: مصالح اصلی ساختمان از جمله فولاد در طی چند ماه اخیر به شدت افزایش یافته است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه قیمت مصالح ساختمانی مدام در نوسان است، افزود: قیمت فولاد در چند ماه قبل بسیار افزایش یافت در حالی که بعد از مدت کوتاهی با کاهش قیمتی رو به رو شد.

وی در ادامه اظهار داشت: قیمت فولاد نسبت به نرخ تورم ۵۰ درصد در چند ماه قبل با افزایش قیمت و نسبت به ابتدای سال ۸۰ درصد رشد قیمتی داشته است.

رهبر در خصوص آینده بازار مصالح ساختمانی گفت: قیمت مصالح ساختمانی در سال آینده بستگی به اوضاع اقتصادی و نرخ تورم دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آینده بازار مصالح ساختمانی غیر قابل پیش‌بینی است و تنها در صورتی که نرخ تورم کاهش یابد قیمت‌ها نیز پایین می‌آید.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.