افزایش ۸۵ درصدی تسهیلات تعاونی‌ها

جام جم آنلاین: معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۸۵ درصدی پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها در سال جاری خبر داد.

 سید محمد رضا موالی‌زاده ظهر امروز در حاشیه آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر و گرامیداشت هفته تعاون در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش ۸۵ درصدی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تعاونی در سال جاری خبر داد و گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک توسعه به تعاونی‌ها پرداخت می‌شود.

وی همچنین تعداد تعاونی‌های کشور را ۱۸۰ هزار تعاونی با ۴۳ میلیون نفر عضو عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون فرهنگ تعاون در کشور نهادینه شده که تعداد ثبت نام کنندگان قابل توجه است.

موالی‌زاده با تشریح اقدامات انجام شده در بخش تعاونی اظهار کرد: با توجه به مشکل تعاونی‌ها و افراد مستعد در تامین وثایق بانکی، صندوق ضمانت توسعه سرمایه‌گذاری بخش تعاون به کمک تقویت اتاق‌های تعاون تقویت شده است.

وی با بیان اینکه قرارداد عاملیت با صندوق توسعه ملی از طریق بانک توسعه تعاون منعقد شده است،‌ گفت: به منظور برطرف شدن نیازهای ارزی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی، تعاونی‌های فراگیر ملی تشکیل شده همچنین شرکت‌های دانش بنیان اتحادیه‌های نظارتی،‌ تعاونی‌های مسکن مهر و مرزنشینان تقویت شده‌اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح قانون بخش تعاون و سند توسعه بخش تعاون تهیه و تدوین شد.

وی تقویت صندوق ضمانت توسعه سرمایه‌گذاری بخش تعاون و کمک به تقویت اتاق‌های تعاون، تدوین اساسنامه‌های تعاونی‌های توسعه عمران شهرستانی و مشارکت در تدوین لایحه اصلاح قانون مبادلات ارزی را از دیگر اقدامات در این بخش عنوان کرد.

موالی‌زاده در ادامه فعالیت بخش تعاون در خوزستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تعاونی‌های صیادی، مرزنشینان، حمل و نقل، تعاونی‌های مسکن و مصرف در استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

به گفته وی تعاونی‌های کشاورزی نیز که در آینده تشکیل می‌شوند نیز به توسعه بخش تعاونی کمک می‌کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.