افزایش آرای رئیس مجلس در ارتقاء جایگاه قوه مقننه تأثیرگذار است

۰۶خردادماه،

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، رأی بالای نمایندگان به رئیس مجلس را سبب اقتدار جایگاه او و افزایش اهمیت قوه مقننه دانست.

سید علی طاهری، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به اینکه فراکسیون اصولگرایان مجلس، گزینه‌ای برای ریاست مجلس ندارد، گفت: سبب این امر آن است که گزینه فراکسیون، حداد عادل بود و به جهت اینکه وی در انتخابات ریاست جمهوری حضور دارد و بنایی بر نامزدی در ریاست مجلس ندارد، گزینه دیگری معرفی نشد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اعضای فراکسیون اصولگرایان به‌صورت شخصی نسبت به ریاست مجلس اعلام رأی می‌کنند و نه فراکسیونی و البته این امر به احتمال بسیار منجر به افزایش رأی علی لاریجانی خواهد شد.

طاهری، با تإکید بر تأثیر افزایش آرای رئیس مجلس در جایگاه قوه مقننه، بیان کرد: نفس این نکته که آرای رئیس مجلس بالا باشد، درست است، البته رفتار و مدیریت فرد بر قوه مقننه نیز جایگاه او در بین نمایندگان را ارتقاء خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: رأی بالای نمایندگان به رئیس مجلس، سبب اقتدار جایگاه او و افزایش اهمیت قوه مقننه خواهد شد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، در پاسخ به این سوأل که آیا بهتر نیست فراکسیون‌های اصلی مجلس، قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس در مورد گزینه‌ریاست به یک توافق قبلی برسند، گفت: تاکنون چنین برنامه‌ای از سوی دو فراکسیون اصولگرایان مجلس، طراحی نشده است و این امر نیاز به آن دارد که هیئت رئیسه و یا شورای مرکزی فراکسیون‌ها به اجماع نظر در این خصوص برسند.

پایان پیام /
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.