افزایش استخدام فارغ‌التحصیلان MBA در بازار کار جهانی

۲ م دیماه ،

95-1.png

امروزه فارغ‌التحصیلان علی‌رغم ادامه شرایط بی‌ثبات اقتصادی می‌توانند نسبت به بهود بازار کاری و شرایط استخدام در سال ۲۰۲۴ امیدوار باشند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالیکه فارغ‌التحصیلان مقطع فوق‌لیسانس و فارغ‌التحصیلان رشته‌های تجارت بیش از همه مهیای استخدام می باشند، با این حال این بازار برای فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی کماکان راکد به نظر می‌رسد.

این پیش‌بینی‌ها در پی مطالعات یک ساله شورای پذیرش تحصیلات تکمیلی در آمریکا بر روی ۲۰۱ کارفرما از ۱۸۲ شرکت در سطح جهان صورت گرفته است.

۷۶ درصد از کارفرمایان و صاحبان مشاغل قصد دارند در سال ۲۰۲۴ حدود ۷ درصد بیش از سال ۲۰۱۲ نسبت به جذب فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) اقدام کنند ضمن اینکه فارغ‌التحصیلان مقطع فوق لیسانس در سایر رشته‌های مرتبط با تجارت نیز جهت استخدام مد نظر قرار دارند.

بنا بر گزارش پایگاه خبری یونیورسیتی ورلد نیوز، انتظار می‌رود کارفرمایان مورد مطالعه در این بررسی‌ها جهت استخدام تعداد بیشتری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مدیریت، حسابداری و امور مالی اقدام کنند.

با وجود اینکه شواهد حاکی از رونق و توسعه بازار استخدام‌ها می‌باشد، با این حال عوامل شرکت‌کننده در این مطالعات خاطر نشان می‌کنند که بازار کاری کماکان رقابتی باقی خواهد ماند و تجربه کاری مبتنی بر فعالیت‌های همکاری گروهی و کارآموزی همچنان یکی از موارد حیاتی در تایید صلاحیت شغلی و استخدامی خواهد بود.

ربکا استرادا، پایه‌گذار این مطالعات می‌گوید: رقابت شدیدی در بین فارغ‌التحصیلان در عرصه بازار کار وجود دارد که در این بین متخصصان و کارشناسان مجرب و مدیران بیشتر مورد تقاضا می باشند.

شرکت‌ها همچنین نسبت به ارائه دوره‌های کارآموزی به فارغ‌التحصیلان لیسانس و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) در حجم وسیعی اقدام خواهند کرد.

شایان ذکر است در مجموع ۸۵ درصد کارفرمایان حاضر در این مطالعات، نسبت به استخدام از کارآموزان اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.