افزایش اعتماد به تشخیص بیماری‌های پوستی از طریق تلفن‌همراه

۰۲خردادماه،

 

نتایج حاصل از یک مطالعه تازه در کشور سوئد نشان داد تشخیص امراض پوست از راه دور به روش‌های مختلف، از جمله استفاده از ابزار ویژه گوشی هوشمند آیفون یا دستگاه‌های الکترونیکی تشخیص بیماری‌های پوست می‌تواند به اندازه مشاوره حضوری با متخصص پوست مفید باشد.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این تحقیق در بیمارستان دانشگاه Sahlgrenska در کشور سوئد انجام شد و نتایج حاصل از آن در نشریه "علوم عملی و مفهومی پوست" به چاپ رسید. دکتر "الکساندر بورو"( Alexander Borve) که مدیریت این تحقیق را برعهده داشت، ابزاری را با نام iDoc24 تولید کرد که در این مطالعه مورد استفاده قرار گرفت.
 
در این مطالعه سعی شد آن دسته از بیمارانی که برای اولین بار به صورت چهره به‌ چهره به مشاور پوست مراجعه کرده‌اند، با گوشی هوشمند آیفون یا دستگاه Handyscope مخصوص تشخیص امراض پوست، از بخش از پوست که دچار مشکل شده است تصویربرداری کنند. سپس این تصاویر به دو گروه مختلف از مشاوران پوست منتقل شدند و تشخیص بیماری آن‌ها در مقایسه با زمانی که به صورت چهره به چهره به پزشک مراجعه کرده بودند مقایسه شد.
 
در پایان این بررسی مشخص شد زمانی که فرد به صورت حضوری به مشاور پوست مراجعه می‌کند، از ۶۹ ضایعه پوستی ۴۶ مورد در او شناسایی می‌شود که به عبارت دیگر ۶۰٫۹ درصد اختلال‌های پوستی او از این طریق شناسایی می‌شوند.
 
اما زمانی که وی به صورت الکترونیکی تصاویر خود را تهیه و به پزشک مربوطه ارسال می‌کند، ۳۵ ضایعه پوستی معادل ۵۰٫۷ درصد در وی شناسایی می شوند. این نتایج سبب شده است تا پزشکان استفاده از ابزارهای الکترونیکی را برای تشخیص امراض پوستی از راه دور مناسب بدانند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.