افزایش امید به زندگی بیماران مبتلا به ایدز

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : یافته های تازه نشان می دهند، امید به زندگی جوانان مبتلا به ویروس اچ آی وی افزایش یافته است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از سلامانه ؛ پژوهشگران، آمار مرگ و میر ۲۳ هزار جوان ۲۰ ساله که داروهای ضد ویروس اچ آی وی مصرف می کردند را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان مرکز اچ آی وی ایدز دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا با همکاری انجمن خیریه ایدز آمریکا، نرخ امید به زندگی را در میان مبتلایان به ویروس اچ آی وی در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ میلادی سنجیدند.

آنها دریافتند، امید به زندگی در میان مبتلایان ۲۰ ساله ویروس اچ آی وی به شدت افزایش یافته است. آنها در سال ۲۰۰۲ باور داشتند ۳۶ سال دیگر زندگی خواهند کرد، اما همان اشخاص در سال ۲۰۰۷ پیش بینی کردند جشن تولد ۵۱ سالگی شان را برگزار خواهند کرد.

بر اساس این داده ها، دانشمندان پی بردند، امید به زندگی ۲۰ سالگانی که از بیماری ایدز رنج می برند به زودی به ۷۰ سال خواهد رسید.

اکثر اشخاص مبتلا به ویروس ایدز را معتادان تزریقی، روسپیان و … تشکیل می دهند که نرخ امید به زندگی در آنها به شدت پایین است.

دکتر خولیو مونتانر، مدیر مرکز خیریه بی ان سی در ونکوور کانادا گفت:« افزایش امید به زندگی مبتلایان به بیماری ایدز، پیشرفت بزرگی در علم پزشکی است. به نظر می رسد به زودی روش کنترل و درمان این بیماری کشف شود.»

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.