افزایش تعاملات پارلمانی نقش مهمی در گسترش همکاری‌های ایران و آلمان دارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: افزایش تعاملات پارلمانی نقش مهمی در گسترش همکاری‌های دوستانه ایران و آلمان در موضوعات مورد علاقه دارد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمن غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با “پیتر رامزآور” رئیس کمیسیون اقتصاد و انرژی مجلس آلمان دیدار و گفتگو کرد.
 
مصباحی مقدم در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت مناسبات دو کشور گفت: در حافظه تاریخی مردم ایران هیچ سابقه استعماری از آلمان وجود ندارد و مناسبات دو کشور همواره خوب و رو به رشد بوده است.
 
وی خواستار توسعه ارتباطات دوستانه فیمابین در عرصه‌های مختلف به ویژه مناسبات پارلمانی شد و افزود: افزایش تعاملات پارلمانی نقش مهمی در گسترش همکاری‌های دوستانه دو کشور در موضوعات مورد علاقه دارد.
 
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با ناکافی خواندن سطح کنونی مبادلات دو کشور گفت: توانمندی‌های ایران و آلمان بسیار بالاست که باید از آن ها در جهت توسعه همکاری‌های دو کشور بهره گرفت.
 
مصباحی مقدم در پایان این دیدار با اشاره به مذاکرات ایران با ۱+۵ بر سرموضوع هسته‌ای گفت: مذاکره و گفتگو نقش مهمی در ایجاد نزدیکی میان دیدگاه‌های طرفین و دستیابی به توافق نهایی دارد.
 
پیتر رامزآور نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: توسعه همکاری با ایران در عرصه‌های گوناگون مورد توجه مجلس‌ آلمان قرار دارد و کمیسیون اقتصاد و انرژی از این روند حمایت می‌کند.
 
وی جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم در منطقه و جهان خواند و افزود: افزایش ارتباطات دوستانه ایران در عرصه‌های مختلف می‌تواند در شکوفایی  اقتصادی دو کشور نقش موثری داشته باشد.
 
رئیس کمیسیون اقتصاد و انرژی مجلس آلمان در پایان این دیدار نسبت به گسترش مناسبات ایران و آلمان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با حمایت‌ پارلمان‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.