افزایش تعداد کودکان بهزیستی/ ۲۵ درصد کودکان فرزند طلاق هستند

ممتاز نیوز : مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی از افزایش تعداد کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش خبر داد و گفت: ۲۵ درصد کودکان بد سرپرست فرزند طلاق هستند.

حمید رضا الوند در گفتگو با مهر افزود: براساس آمارهای موجود هم اکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ کودک در خانه های کودک تحت پوشش و همچنین خانواده های جایگزین نگهداری می شوند که تعداد این کودکان در سال ۹۰ نسبت به سال قبل از آن ۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد کودکان بد سرپرست فرزند طلاق هستند، تاکید کرد: هم اکنون ۷۵ درصد کودکان تحت پوشش بهزیستی درمراکز غیر‌دولتی نگهداری می شوند. همچنین براساس اطلاعات بدست آمده ۸۷ درصد کودکان بدسرپرست و ۱۳ درصد آنان نیز بی سرپرست هستند.

مدیر کل دفتر امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی در مورد واگذاری این کودکان به عنوان فرزند خوانده نیز گفت: در مجموع سالیانه حدود ۱۳۰۰ کودک به خانواده های دارای شرایط فرزندخواندگی سپرده می شوند.به گفته وی، با تصویب قانون جدید فرزند خواندگی سالیانه می توان تعداد بیشتری از کودکان را به خانواده ها واگذار کرد.الوند در مورد نگهداری کودکان معلول نیز گفت: در حال حاضر یک هزار کودک معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و در خانه های کودک نگهداری می شوند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.