افزایش خطر ابتلا به سرطان در ساکنان اطراف نیروگاه اتمی فوکوشیما

۱۰م اسفند ،
ممتاز نیوز: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ساکنین نزدیک به نیروگاه اتمی آسیب دیده فوکوشیما در خطر ابتلا به بعضی سرطان ها می باشند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس، تحقیقات نشان داده که این خطر محدود به آن دسته از ساکنان یا بعضی کارکنان و امدادگرانی بوده که پس از زمین لرزه و سونامی سال ۲۰۱۱ در معرض تشعشعات بوده اند.

 این گزارش اعلام کرده که ساکنین سایر نقاط ژاپن را هیچ خطری تهدید نمی کند و همچنین تأکید کرده اند که خطر ابتلا به سرطان در طول عمر این اشخاص البته کم است.

 این گزارش بخشی از تحقیقاتی است که توسط کارشناسان بین المللی در مورد آسیب های شدید وارده به نیروگاه فوکوشیما دائیچی انجام می گردد.

 در مارس ۲۰۱۱ سونامی قدرتمندی ناشی از یک زمین لرزه ۹ ریشتری سواحل ژاپن را در نوردید و نیروگاه اتمی فوکوشیما در شمال شرقی ژاپن را نیز در بر گرفت که منجر به آسیب رسیدن به ۴ رآکتور از ۶ رآکتور آن شد. نزدیک به ۱۶ هزار نفر در اثر این اتفاق جان باختند.

 این گزارش اعلام کرده که تشعشعات تابیده شده به ساکنان اطراف بسیار کم بوده حتی در شدیدترین موارد که البته بیشترین تشعشعات در شعاع ۲۰ کیلومتری نیروگاه ثبت شده است.

 بر اساس تحقیقات اشخاصی که در این مناطق زندگی می کرده اند با درصد کم اما بالاتر از حد انتظار ابتلا با سرطان روبرو می باشند. بیشترین خطر برای نوزادان پیش بینی شده است.

 نوزادان پسر با افزایشی ۷ درصدی در خطر ابتلابه سرطان خون نسبت به ساکنان عادی دیگر روبرو می باشند. بیشترین خطر همچنین در مورد ابتلا به سرطان تیروئید پیش بینی شده که برای نوزادان دختر می تواند تا ۷۰ درصد بیشتر از سایرین باشد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.