افزایش دانشجویان منطقه بالکان در دانشگاه‌های ترکیه

۳۱فروردین۱۳،

scholarships.jpg

دانشگاه‎های ترکیه به منظور جذب دانشجوی بیشتر از کشورهای منطقه «بالکان»، روند ارائه بورسیه و درخواست پذیرش آنلاین را تسهیل کرده‎اند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بررسی‎ها نشان می‎دهد که سهولت در اخذ بورسیه، سبب افزایش تعداد دانشجویان خارجی از کشورهای منطقه بالکان در دانشگاه‌های ترکیه شده است.

در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های ترکیه مشغول به تحصیل می باشند که ۱۳ هزار نفر از آنان با اخذ بورسیه وارد این دانشگاه‎ها شده‎اند.

رئیس یکی از دانشگاه‌های مقدونیه که جزو کشورهای منطقه بالکان است دراین‎باره گفت: دانشجویان علاقه بسیاری به اخذ بورسیه از دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی ترکیه نشان می‌دهند. از طرفی حضور این دانشجویان خارجی برای دانشگاه‌های ترکیه نیز سودآور خواهد بود.

«زیفکو گاکوفسکی» همچنین گفت: به زودی برای امضای تفاهم‎نامه همکاری دو جانبه با ترکیه به این کشور سفر خواهیم داشت تا تجربیات خود را در حوزه آموزش عالی با یکدیگر به اشتراک گذاشته و روی پروژه‎های آموزشی و تحقیقاتی مشترک کار کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی ست تایمز، در حال حاضر ۵۰۰ واحد آموزشی در ۱۷۵ دانشگاه ترکیه ارائه می‎شود و دانشجویان خارجی نیز این امکان را دارند که یک واحد رایگان آموزش زبان ترکی را بگذرانند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.