افزایش دو برابری خطر ابتلا به اوتیسم با هوای آلوده

سلامت > تحقیقات– ممتازنیوز: زنان بارداری که در معرض سطح بالای آلودگی هوا قرار دارند، خطر به دنیا آوردن فرزند مبتلا به اوتیسم در آنها دو برابر بیشتر است

به گزارش ایرنا، اوتیسم نوعی اختلال رشدی در کودکان است که از طریق رفتارهای غیرمتعارف ارتباطی کودک و همچنین ارتباط کلامی غیر طبیعی وی مشخص می‌شود.

علایم این اختلال در سال‌های اول زندگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال در پسران شایع تر از دختران است.

این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد و کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند.

آندره روبرتس، رییس گروه محققان مرکز پزشکی هاروارد گفت:‌ محققان در یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، اطلاعات سلامتی بیش از ۱۱۶ هزار زن باردار را از سال ۱۹۸۹ تاکنون بررسی کردند.همچنین محققان عوامل جانبی دیگری مانند سطح درآمد، تحصیلات و استعمال دخانیات این زنان را نیز مورد مطالعه قرار دادند.

نتایج مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به اوتیسم در فرزندان زنان بارداری که در هوای بسیار آلوده زندگی می‌کردند دو برابر بیشتر از زنانی بود که در نواحی کمتر آلوده زندگی می‌کردند.

همچنین بر اساس این مطالعه زمانی که آلاینده‌های دیگری نظیر سرب، منگنز، متیلن کلراید و فلزات ترکیبی دیگر به آلاینده‌های هوا اضافه می‌شود، احتمال ابتلای فرزند زنان باردار به اوتیسم تا حدود ۵۰ درصد بیشتر می‌شود.

اوتیسم یک اختلال مغزی است که از هر ۸۸ نفر در آمریکا یک نفر به آن مبتلا می‌شود . این آمار در انگلیس یک به ۱۰۰ است.

نتایج این بررسی نشان می‌دهد سطح فلزات و دیگر آلاینده‌های خطرناک باید به طور مرتب در خون زنان باردار مورد آزمایش قرار گیرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.