افزایش سرمایه ۲۴۳ هزار میلیارد ریال در سال ۹۲

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی ۱۲ ماهه سال ۹۲ معادل ۲۴۳ هزار و ۹۲۰ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال بوده است.

 به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه  ابوترابی مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه درحوزه بازار اولیه و عرضه اوراق بهادار، در سال ۹۲ اقدام به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام، شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و شرکت های فرابورسی و همچنین درخواست صدور مجوز انتشار یافتن اوراق مشارکت و اوراق اجاره کرد.
 
غلامرضا ابوترابی با بیان مطلب بالا ادامه داد: این مدیریت پس از بررسی درخواست های افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام طی سال ۹۲ ، نسبت به صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۵۹ شرکت اقدام کرده است.
 
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی ۱۲ ماهه سال ۹۲ معادل ۲۴۳ هزار و ۹۲۰ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال بوده است که ۴۵ درصد از افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهام داران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته، اندوخته ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها تامین شده است.
 
وی در ادامه گفت: از میان افزایش سرمایه ۱۵۹ شرکت پذیرفته شده در بورس، فرابورس و ثبت شده نزد سازمان، مبلغ ۱۱۰ هزار و ۸۳۹ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهام داران و آورده نقدی، مبلغ ۴۰ هزار و ۲۰۷ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال از محل سود انباشته، مبلغ ۱۱ هزار و ۲۱۷ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال از محل اندوخته ها و مبلغ ۸۱ هزار و ۶۵۵ میلیارد و ۱۵ میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها تامین شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین این مدیریت پس از بررسی درخواست انتشار یافتن سهام شرکت های سهامی عام در شرف تأسیس که مشمول رسیدگی نزد سازمان بوده اند، نسبت به صدور یک مورد مجوز پذیره نویسی سهام شرکت های سهامی عام در شرف تأسیس با سرمایه سه هزار میلیارد ریال اقدام کرده است .
 
ابوترابی در پایان ابراز داشت: همچنین در سال ۹۲ ، مجوز انتشار یافتن مبلغ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت، مبلغ هشت هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال اوراق اجاره و مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اوراق مرابحه نیز صادر شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.