افزایش سود اوراق مشارکت بانک مرکزی

۲۷م آذر ،

بینا- مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی گفت: اوراق مشارکت مرحله اول بانک مرکزی در صورتی که پیش از سررسید بازگردانده شود، از سود ۱۹٫۷۵ درصدی برخوردار می شوند.
به گزارش بینا، سید علی اصغر میرمحمد صادقی به فارس اظهار داشت: پیش از این اعلام شده بود که نرخ فروش پیش از موعد مرحله اول اوراق مشارکت بانک مرکزی ۱۹ درصد است یعنی اگر خریداران اوراق مشارکت مرحله اول به هر سببی اوراق خود را پیش از موعد به بانک های عامل عودت می دادند، این اوراق با یک درصد کاهش به نرخ ۱۹ درصد از انها خریداری می شد.
وی ادامه داد: همزمان با انتشار یافتن دور دوم اوراق مشارکت بانک مرکزی از ۲۵ آذر ماه، بانک مرکزی تصمیم گرفت نرخ فروش پیش از موعد اوراق مرحله اول را نیز مانند اوراق مرحله دوم از ۱۹ درصد به ۱۹٫۷۵ درصد افزایش دهد تا به این ترتیب خریداران اوراق مرحله اول نیز از شرایطی مشابه اوراق مرحله دوم برخوردار شوند.
وی تأکید کرد: نرخ سود علی الحساب اوراق بانک مرکزی در هر دو مرحله در سررسید یک ساله  همانند دو ماه پایانی سال قبل ۲۰ درصد است.
مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی افزود: آمارهای رسیده از استقبال به مراتب بهتر خریداران از اوراق مشارکت مرحله دوم بانک مرکزی خبر می دهد و در صورتی که شرایط به همین گونه پیش رود این امکان قانونی برای بانک مرکزی وجود دارد که بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال تعیین شده در مرحله دوم نسبت به فروش اوراق مشارکت اقدام کند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.