افزایش سکونتگاه های غیر رسمی با طرح “مسکن مهر”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران گفت: ساخت مسکن مهر در گسترش سکونتگاه های غیر رسمی موثر است

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران سعید ایزدی با بیان اینکه ‌یکی از سیاست‌های دولت جدید پیشگیری از گسترش این نواحی است  افزود:‌ این سیاست  در قالب برنامه‌هایی با معاونت شهر سازی در حال پیشبرد آن هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ‌در این راستا ،تلاش می‌کنیم با ابزارهایی که به عنوان نهاد حاکمیتی در اختیار داریم، به شکل نظارتی با نظام مهندسی، دستورالعملی تدوین نمائیم تا از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی جلوگیری شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه توضیح داد: در ۷۷ شهر، حدود ۵۲هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۷۶ هزار هکتار بافت فرسوده و نابسامان شناسایی شده اند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمان وبهسازی شهری ایران در ادامه تصریح کرد: جمعیتی بیشتر از ۶ میلیون نفر در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می‌کنند. اگر این جمعیت را با جمعیتی که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند جمع ببندیم حدود ۱۶ میلیون نفر می‌شود که این نشان می‌دهد ۱۶ میلیون نفر از جمعیت کشور در شرایط نامناسب و مکان‌هایی که در مخاطره می باشند زندگی می‌کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه ضروری است دولت در قالب برنامه‌هایی به این مخاطرات توجه کند،گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی توانمندی ساکنان این نواحی است.

وی در ادامه تصریح کرد: بهترین راه‌حلی که در مطالعه مشترک با بانک جهانی به آن رسیدیم دخیل کردن اهالی این سکونتگاه‌ها در ساماندهی این محله‌ها است.
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه  خاطر نشان کرد: شعار توانمندسازی از اینجا آغاز شد تا دولت در این مناطق مراکز آموزشی و فنی ایجاد کند و به وسیله این کار بنیان اقتصاد خانواده‌ها شکوفا شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران  با اشاره به اینکه  ساخت مسکن مهر در گسترش سکونتگاه های غیر رسمی موثر است افزود: گسستگی در پیوندهای بافت‌های شهری ، نابسامانی‌هایی را در آینده به دنبال خواهد داشت، هم نابسامانی در عرصه اجتماعی هم نابسامانی در عرصه های فیزیکی و کالبدی ایجاد می کرد.

وی در ادامه توضیح داد: در ساخت مسکن مهر، به جای این که از فرصت‌های داخل شهر استفاده کنیم در حاشیه شهرها مسکن ساخته شده و ضمن گسترش افقی ناموزون شهر سبب افزایش محدوده های خدمات مدیریت شهری ، ازبین رفتن منابع و گسست فضائی – کالبدی شهر شده است .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.