افزایش شادابی صبحگاهی

۱۸اردیبهشت،
ممتاز نیوز : وقتی شب ها دیر می خوابید، سحرخیزی برایتان دشوار می گردد؛ این امر سبب ایجاد استرس و اضطراب و اختلال در سیستم دفاعی بدن می گردد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خراسان ؛ برای این که صبح خود را با شادابی آغاز کنید و یک روز ثمربخش داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به راهکارهایی که در ادامه مطلب به آن اشاره شده است، عمل کنید.

شب قبل از خواب، پرده ها را کمی کنار بزنید:

با این کار، نور طبیعی هنگام طلوع آفتاب به مغز علامت می دهد تا تولید ملاتونین را کاهش و آدرنالین را افزایش دهد. افزایش آدرنالین علامت بیدار شدن است. هنگامی که زنگ ساعت به صدا درمی آید، نیمه بیدارید.

ساعت را یک ربع زودتر کوک کنید:

با این روش، دیگر لازم نیست عجله کنید. صبح را به آرامی آغاز می کنید و آرام آرام بیدار می شوید. در این حالت کمی بدن خود را کش دهید. لازم است از لحاظ جسمی و ذهنی خود را آماده کنید.

اندام های انتهایی به ویژه دست و پا را برای ۱۵ ثانیه کش دهید:

این کار را می توانید حتی قبل از باز کردن چشم ها انجام دهید. دست خود را بالا بگیرید، انگشتان را بکشید، سپس مچ دست ها را بکشید و این کشش را برای دست دیگر، انگشتان پا، قوزک و… انجام دهید.

در انتها گردن و کمر خود را کشش دهید. با انجام دادن این کار، روند خون رسانی در بدن تقویت می گردد و اکسیژن بیشتری به بافت ها می رسد.

زیر دوش بنشینید:

صندلی پلاستیکی را زیر دوش آب گرم قرار دهید و روی آن بنشینید، این روش بسیار آرام بخش و انرژی بخش است.

یک جمله انرژی بخش را هر روز صبح تکرار کنید:

با این کار، به انجام کارهای خوب ترغیب می شوید.

ویتامین مصرف کنید:

هر روز صبح ماده غذایی حاوی ویتامین مصرف کنید.

از گرفتن تصمیم جدی پرهیز کنید:

برای آغاز یک صبح دل انگیز، تعداد تصمیماتی را که باید بگیرید، به صفر برسانید. برای این کار دو روش را می توانید در پیش بگیرید، اول این که، شب قبل برنامه ریزی کنید. از جمله،انتخاب لباس، آن چه برای صبحانه می خورید، راهی که برای رفتن به محل کار انتخاب می کنیدو دیگر این که تا حد امکان یک برنامه معمول داشته باشید. واقعاً لازم نیست صبحانه روزهای هفته از هم متفاوت باشد، ساعت رفتن به حمام تغییر پیدا کند و…

فرزندان را در آغوش بگیرید:

بیدار کردن یک دانش آموز از خواب امری پراسترس است اما این بهترین زمان از روز است که بتوانید ارتباط عاطفی خود را با فرزندتان قوی تر کنید. کنار تخت او بنشینید، در حالی که روی سرش دست می کشید او را از خواب بیدار کنید یا این که کنار او دراز بکشید و در حالی که او را در آغوش گرفته اید، او را از خواب بیدار کنید. این لحظه، سبب شادمانی شما در طول روز خواهد شد.

به موسیقی آرام گوش دهید:

برای ۵ تا ۱۰ دقیقه به موسیقی گوش دهید یا این که فقط تمرکز کنید.

زبان خود را مسواک بزنید:

هیچ راهی برای از بین بردن بوی دهان، بهتر از مسواک زدن زبان به مدت یک دقیقه نیست. به هر حال بیش از ۳۰۰ نوع باکتری در دهان وجود دارد که با مسواک زدن سریع دندان ها از بین نخواهد رفت.

چای یا قهوه اول صبح را کمی شیرین کنید:

نتایج یک بررسی نشان داد داوطلبان ۶۰تا۸۰ ساله ای که مقدار کمی شکر (حدود نصف تا یک قاشق سرخالی مرباخوری) به چای خود می افزودند حافظه آنان طی روز عملکرد بهتری داشت.

فهرست کارهای خود را ملاحظه کنید:

در حالی که چای یا قهوه صبح را می خورید، تابلوی ملاحظات را که در آشپزخانه نصب کرده اید مرور کنید. روی این تابلو تمام برنامه روز مربوط به فرزندان، خرید و … ذکر شده است. با مطالعه آن می توانید روز خود را برنامه ریزی کنید تا چیزی را فراموش نکنید.

جلوی در هر اتاق یک سبد قرار دهید:

جلوی در یا پشت آن سبدی برای کلید، کیف، کلاه، دستکش و… قرار دهید تا صبح روز بعد به دنبال آن نگردید.

وقت کمتری را برای دوش گرفتن اختصاص دهید:

در روزهای کاری اگر موفق به دوش گرفتن در شب قبل نشده اید، از ترکیبی از شامپوی بدن یا مو و مرطوب کننده و نرم کننده استفاده کنید تا در این زمان کوتاه بدن و مو تمیز و نرم شود.

۳۰دقیقه ورزش:

نتایج بررسی ها نشان می دهد، اشخاصی که هنگام صبح ورزش می کنند، بیشتر از دیگران برنامه ورزشی خود را ادامه می دهند. با ورزش کردن بدن در طول روز هورمون آندورفین تولید می کند.

قبل از ترک منزل اشخاص خانواده را در آغوش بگیرید:

ارتباط فیزیکی داشتن با اشخاصی که دوستشان دارید سبب کاهش استرس می گردد و یک روز بانشاط برای شما ایجاد خواهد کرد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.