افزایش علاقه دانشجویان خارجی به تحصیل در دانشگاه تهران

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

افزایش علاقه دانشجویان خارجی به تحصیل در دانشگاه تهران

افزایش علاقه دانشجویان خارجی به تحصیل در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران از افزایش تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه تهران در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: با توجه به ایجاد پردیس‌های بین الملل، معاونت بین الملل و ارتقا دانشگاه تهران در سطح بین‌الملل هرساله تعداد دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه تهران نسبت به سال قبل افزایش می یابد.

به گزارش ممتاز به نقل از مهر، دکتر سید مهدی قمصری با اشاره به افزایش دانشجویان خارجی دانشگاه تهران در سال تحصیلی جاری گفت: با توجه به این مساله که جذب دانشجویان خارجی از شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها محسوب می گردد، دانشگاه تهران در زمینه جذب دانشجویان خارجی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته که می‌توان به ایجاد معاونت بین الملل، تجهیز پایگاه اینترنتی دانشگاه به سه زبان عربی، فرانسه و انگلیسی، رفت و آمد با روسای دانشگاه‌های مختلف خارجی برگزاری همایش و نشست های مشترک، سبب شده دانشجویان خارجی بیشتر علاقمند به ادامه تحصیل در دانشگاه تهران باشند.

وی ادامه داد: سالانه دانشگاه تهران شاهد حجم کثیری از تقاضای دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: درحال حاضر دانشجویان بسیاری از کشورهای عربی، افغانستان، عراق، کشورهای شرق آسیا مانند، ژاپن، چین، کره ،کشورهای اروپایی و افریقایی در مقاطع مختلف دانشگاه تهران مشغول تحصیل می باشند.

وی دربارهٔ تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه تهران گفت: آمار دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه تهران مرتب درحال تغییر است، بیش از ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران تحصیل می کنند که این آمار دایم درحال تغییر است.

قمصری افزود: بیشتر این دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول تحصیل می باشند و در مقطع دکتری تعداد این دانشجویان کمتر است.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.