افزایش قیمت قارچ هم تصویب شد

رییس تعاونی تولید‌کنندگان قارچ‌های خوراکی از موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با افزایش ۱۰ درصدی قیمت قارچ‌ خبر داد و گفت: به دلیل کاهش تولید کمپوست و افزایش قیمت آن تا دو ماه آینده تولید قارچ نیز کاهش می‌یابد.

محمدرضا نوربخش اظهار کرد: با توجه به این‌که فصل تابستان مصرف داخلی و صادرات قارچ کاهش می‌یابد، امکان افزایش قیمت قارچ وجود ندارد و این افزایش قیمت در قارچ‌های بسته‌بندی شده اعمال می‌شود اما در قیمت قارچ فله‌ای هیچ تغییری صورت نگرفته است.

نوربخش گفت: هر کیلو قارچ فله‌ای در سازمان میادین میوه و تره‌بار همچون گذشته ۴۰۰۰ تومان فروخته می‌شود و افزایش قیمتی نداشته است.

رییس تعاونی تولید‌کنندگان قارچ‌های خوراکی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت کمپوست به عنوان خاک تولید قارچ اظهار کرد: امسال مواد اولیه برای تهیه کمپوست افزایش داشته است، به‌طوری که قیمت کود مرغی، کلش، گندم و … که مواد تشکیل‌دهنده‌ کمپوست هستند با افزایش چند برابری مواجه شده‌ است. لذا اکثر واحد‌های تولید‌کننده‌ی کمپوست به دلیل افزایش قیمت نهاده‌هایشان، میزان تولید را کاهش داده‌اند که پیش‌بینی می‌شود کاهش کمپوست طی یکی‌دو ماهه آینده عامل کاهش تولید قارچ شود.

وی گفت: هنوز کلش جدید برداشت نشده و تا ۱۵ روز آینده برداشت آن شروع می‌شود.

نوربخش اظهار کرد: از یک ماه اخیر تولید کمپوست کاهش یافته که تاثیر آن دو ماه دیگر در کاهش تولید قارچ مشخص می‌شود و احتمالا تولید قارچ با کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی و افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

رییس تعاونی تولید‌کنندگان قارچ‌های خوراکی میزان سرانه‌ قارچ در کشور را ۹۶۰ گرم عنوان و پیش‌بینی کرد: مصرف سرانه‌ این محصول در سال جاری همین میزان باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا صادرات در نیمه‌ اول سال به شدت کاهش می‌یابد اما با امارات و کویت درحال رایزنی هستیم تا قارچ به این کشور‌ها صادر شود.

نوربخش خاطر نشان کرد: سال گذشته حدود ۷۳ هزار تن قارچ تولید شد.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.