افزایش قیمت محصولات لبنی غیر واقعی است

چکیده: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد نسبت به افزایش افسارگسیخته قیمت شیر و محصولات لبنی در بازار، گفت: در حال حاضر وضعیت قیمت در محصولات لبنی به گونه ای است که نه تولید برای تولید کنندگان صرفه اقتصادی دارد و نه مصرف کنندگان از قیمت ها و کیفیت محصولات رضایت دارد که این روند باید اصلاح شده و دولت پاسخگوی وضع موجود در بازار باشد.

 به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت علی ایرانپور  افزود: هرگونه تعیین قیمت در محصولات لبنی و به خصوص شیر باید با در نظر گرفتن منافع دو قشر تولید کننده و مصرف کننده باشد، اما اگر منافع دامدار تأمین شود به طور قطع می توان به متعادل شدن قیمت ها در آینده امیدوار بود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمتی که در حال حاضر در محصولات لبنی و به خصوص شیر بوجود آمده نشأت گرفته از مدیریت ناکارآمد وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی است که افزایش قیمت ها باید واقع بینانه بوده و با در نظر گرفتن منافع تولید کننده باشد، البته رضایتمندی مصرف کننده نیز شرط اصلی در تنظیم بازار این محصولات است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر افزایش قیمت در شیر و محصولات لبنی غیر واقعی است که دولت باید با اتخاذ سیاست های حمایتی از دامداران، گام های اساسی را در تعدیل قیمت ها بردارد.

ایرانپور در موافقت با افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی، گفت: با توجه به اینکه تولید کنندگان و دامداران در زمینه تولید شیر و محصولات لبنی با مشکلات بسیاری روبرو هستند، بنابراین افزایش قیمت در این محصولات باید کارشناسی شده بوده و منافع تولید کننده نیز در نظر گرفته شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس، تأکید کرد: امروزه تولید کنندگان و دامداران با مشکلات متعددی در خصوص تولید محصولات روبرو هستند و هزینه های آن ها از قیمت مصرف کننده در بیشتر مواقع حتی به سه برابر نیز می رسد که باید به این موضوع توجه شود.

این نماینده مجلس نهم تأکید کرد: نبود نظارت صحیح بر نحوه توزیع شیر موجب شده تادر روزهای اخیر قیمت این محصول کشاورزی در بازار افزایش یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: افزایش قیمت برق و آب نیز در همه شهرها باعث شد دامداری‌ها در تأمین هزینه‌های تولید با مشکل مواجه شوند که دولت می بایست نسبت به حل مشکلات دامداران راه حل های اساسی بیاندیشد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.