افزایش نرخ اجاره‌بها در کمین مستاجران

۰۹اردیبهشت،

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت با دخالت‌های خود در بازار مسکن و بویژه اجاره بهاء، هم سبب ایجاد افزایش قیمت‌ها شده و هم نتوانسته است امنیت اقتصادی و روانی لازم را برای مردم فراهم کند.

به گزارش consbank، به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران، یوناتن بت کلیا با اشاره به افزایش اجاره بهای مسکن و دخالت‌های دولت در این موضوع، گفت: دولت با دخالت‌های خود در بازار مسکن و بویژه اجاره بهاء، هم سبب ایجاد افزایش قیمت‌ها شده و هم نتوانسته است امنیت اقتصادی و روانی لازم را برای مردم فراهم کند. 
نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت با ورود خود در بخش‌های مختلف اقتصادی مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است، افزود: اساس راه اندازی پروژه مسکن مهر، کاهش قیمت اجاره بهاء بوده، که متاسفانه با بی‌تدبیری دولت در بازار مسکن شاهد افزایش نجومی اجاره بهاء بویژه در کلان شهرها هستیم. 
وی با انتقاد از عدم نظارت بر بنگاه‌های معاملاتی مسکن، تصریح کرد: متاسفانه به سبب عدم نظارت دستگاه‌های تعزیراتی و ذیربط در بازار مسکن، شاهد بی قانونی‌های وسیعی از طرف بنگاه‌های املاک هستیم، که تاوان آنرا مستاجران می‌پردازند. 
بت کلیا با اشاره به اینکه امروز هیچگونه کنترلی بر روی نرخ اجاره بهاء صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: عدم کنترل و نظارت دستگاه‌های مسئول سبب شده تا اجاره یک خانه ۴۰ متری در شهری مانند تهران، چیزی نزدیک به یک میلیون تومان برای یک فرد تمام شود، در حالی که وی با حقوق کارمندی چگونه می‌تواند این اجاره بهاء را پرداخت کند. 
عضو کمیسیون عمران مجلس، در پایان با بیان اینکه دولت بهتر است در ماه‌های پایانی عمر مسئولیتش خاطرات خوشی را برای خود به جای گذارد، خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت فعلی در این ماه‌های پایانی مسئولیت خود بتواند قدم‌های مثبتی برداشته و بازار مسکن را به ثبات و آرامش نسبی برساند، که البته بعید به نظر می‌رسد بتواند توفیقی در این امر داشته باشد. 
در این مورد، معاون وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه اجاره بهای مسکن در سال قبل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافت، افزود: امسال هم وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان حمایت و سازمان تعزیرات وارد بازار اجاره می‌شود.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.