افزایش نظارت روی آجیل‌فروشان/تمایل مردم به مصرف خشکبار داخلی

۱۰م آذر ،

untitled (2 of 5).jpg

با توجه به در پیش بودن شب یلدا بازرسی‌هاو نظارت‌های بیشتر و شدیدتری روی خرده فروشانی که با مردم در ارتباط می باشند انجام می‌شود.

مصطفی احمدی، رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ کیفیت آجیل و خشکبار توزیع شده در آستانه شب یلدا اظهار کرد: پس از آخرین باری که قیمت آجیل و خشکبار به سبب نوسانات نرخ ارز افزایش یافت می‌توان گفت بازار در ثبات به سر می برد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز قیمت واردات آجیل وخشکبار بر اساس نرخ دلار آزاد است و به سبب به صرفه نبودن آجیل خارجی مردم تمایل به تهیه آجیل و خشکبار تولید داخل دارند زیرا هم از مرغوبیت بیشتری برخوردار بوده و هم قیمت آن مناسب‌تر است.

احمدی با تاکید بر این‌که تقاضا برای آجیل و خشکبار به سبب ماه‌های محرم و صفر فقط در شب یلدا مقداری افزایش می‌یابد، تصریح کرد: همزمان شدن شب یلدا با محرم و صفر سبب کاهش مصرف داخلی آجیل و خشکبار شده و مثل سال قبل به سبب بالا رفتن تقاضا قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش ادامه داد: البته هر چند که امسال تقاضا تاثیر بسیاری بر قیمت‌ها نمی گذارد ولی کیفیت بعضی اقلام مثل تخمه کدو نسبت به سال قبل کمتر است. البته پسته، تخمه ژاپنی، توت خشک و خشکبارها کیفیت خوبی دارند.

وی با بیان این‌که مردم بیشتر به خرید تولیدات داخلی تمایل دارند بیان کرد: زمانی قیمت آجیل وخشکبار وارداتی کمتر از آجیل و خشکبار داخلی بود و به همین سبب مردم به کالاهای وارداتی روی آورده بودند ولی این اواخر با توجه به نوسانات نرخ ارز و بیشتر شدن قیمت محصولات خارجی از داخلی مردم به آجیل و خشکبار داخلی روی آورده‌اند.

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش در این باره ادامه داد: درحال حاضر نه تنها کیفیت آجیل وخشکبار داخلی نسبت به مشابه خارجی آن بیشتر است بلکه قیمت آن نیز مناسب‌تر است.

وی در پایان اظهار کرد:‌ البته قیمت‌های آجیل و خشکبار داخلی نیز گران‌تر شده چون با بالا رفتن قیمت خارجی آن تقاضا برای تولیدات داخلی سبب افزایش قیمت آن شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.