افزایش وام و دادن مسکن مهر برای تشویق به ازدواج

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری ورزش ،سیدباقرپیشنمازی گفت: برای تشکیل ستاد ازدواج دراستان ها وابلاغ وظایف به آنان اقداماتی انجام شده است و دستگاه ها و نهادها نیز در این زمینه تسهیلاتی را معرفی کرده اند که قرار است در نمایشگاه پیوند آسمانی، معرفی شوند.
پیشنمازی درباره ارائه ی بسته پیشنهادی در هفته ازدواج گفت: براساس ماده۳ قانون تسهیل ازدواج، دولت موظف است مسکن ارزان و موقت برای جوانان فراهم کند که به این منظور، یک سوم واحدهای مسکن مهر به جوانان تازه ازدواج کرده، تعلق می گیرد. در این بسته طرح افزایش هدیه ازدواج کارمندان دولت به ۳۰ میلیون ریال نیز گنجانده شده است. البته این طرح هنوز به تصویب دولت نرسیده است و در چند روز آینده قطعی خواهد شد. همچنین پیشنمازی به طرح تسهیل ازدواج کارمندان مجرد دولت و همچنین فرزندان کارمندان دولت اشاره کرد که براساس مصوبه جلسه ۴۸ ستاد ملی ساماندهی امور جوانان کشور،به تصویب رسیده است.
رئیس ستاد هفته ازدواج در ادامه افزود: مصوبه ای به بانک های پرداخت کننده ی وام های ازدواج داده شده است که طی آن، ۲۰ میلیون ریال افزایش مبلغ وام ازدواج برای جوانانی که با شرایط ازدواج زیر سن ۲۵ سال یا کسانی که مهریه های معقول برگزیده اند، تعلق می گیرد. این طرح در حقیقت یک طرح تشویقی به منظور ازدواج های به هنگام محسوب می شود.
وی درادامه گفت که یکی ازاین همکاری ها ازسوی دادگستری صورت گرفته وقراراست که در روزملی ازدواج, هیچ طلاقی ثبت نشود.
۴۵۴۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.