افزایش وزن در بارداری مهمترین عامل چاقی کودکان

ممتاز نیوز: افزایش وزن در بارداری امری طبیعی است و می تواند یکی از عوامل مهم چاقی کودکان باشد.
نازیلا وحید نوبری، کارشناس ارشد مامایی در این خصوص به باشگاه خبرنگاران گفت: افزایش وزن در دوران بارداری امری طبیعی است ولی خانم های باردار باید توجه داشته باشند که این افزایش وزن خطر ساز نشود و با اصلاح عادت های غذایی از بروز مشکلات ناشی از اضافه وزن جلوگیری کنند.

وی افزود: اضافه وزن در بارداری مادر را مستعد بیماری هایی مثل افزایش فشار خون و دیابت بارداری می کند که این عارضه ها می تواند روی کودک هم تاثیر بگذارد. ولی در صورتیکه افزایش وزن با فشار خون و دیابت همراه نباشد خطری برای کودک ندارد.

این کارشناس ارشد گفت: تاثیر مهمی که افزایش وزن مادر در دوران بارداری روی کودک دارد چاق شدن نوزاد است که گاهی می بینیم نوزادانی که با وزن بالا به دنیا می آیند معمولا مادرانی چاق با افزایش وزن در دوران بارداری دارند و در طول زندگی نیز ممکن است در گروه انسانهای چاقی باشند.

وحید نوبری تصریح کرد: نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که بهتر است مادران در دوران بارداری به تغذیه خود اهمیت دهند و از پرخوری پرهیز کنند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: مادران بهتر است از خوردن غذاهای چرب و سرخ کردنی تا جایی که امکان دارد پرهیز کنند و خوردن میوه ها و سبزیجات و غلات را افزایش دهند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.