افزایش پرونده‌های اخلاقی در کمیته‌های انضباطی/دانشجوی اخراجی نداریم

معاون فرهنگی وزیر بهداشت از افزایش تشکیل پرونده‌هایی با موضوعات اخلاقی در کمیته‌های انضباطی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت: شدیدترین احکام این کمیته تعلیق یا محرومیت یک یا دو ترم از تحصیل است.

دکتر سیما سادات لاری در گفت و گو با ایسنا ضمن اعلام این خبر به شایع‌ترین علت حضور دانشجویان علوم پزشکی در کمیته‌های انضباطی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیشترین پرونده‌های کمیته‌های انضباطی دانشجویان علوم پزشکی با موضوعاتی نظیر مسایل اخلاقی، ضرب و شتم و تقلب آموزشی تشکیل می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر پرونده‌های دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با موضوعاتی مربوط به مسایل اخلاقی در کمیته‌های انضباطی دانشجویان بیشتر شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اگر بخواهم بیشترین علت مراجعه به کمیته‌های انضباطی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را مطرح کنم باید گفت “تخلفات آموزشی”، “مسایل اخلاقی” و “ضرب و شتم ” به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم موضوع پرونده‌ها را تشکیل داده است.

دکتر لاری تاکید کرد: تاکنون در کمیته انضباطی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی حکمی مبنی بر اخراج دانشجویان صادر نشده و بیشترین تنبیه‌های ما اخطارهای شفاهی و کتبی به دانشجویان است. البته شدیدترین احکام این کمیته نیز تعلیق یا محرومیت از تحصیل به مدت یک یا دو ترم  دانشجویان است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.