افزایش کرایه ها و اختلافات درون سازمانی

عصر خودرو : این ضرب المثل قدیمی چند بار به گوشتون خورده” اوضاع قمر درعقربه” اگر تا به حال این جمله را نشنیده اید یا استفاده نکرده اید، ما مورد مصرفی خوبی برایش یافته ایم.

به نقل ازممتازنیوز، ۵ ماه از شروع سال نو گذشته بود و بلاتکلیفی نرخ کرایه های تاکسی یکی از دغدغه های اصلی شهروندان شده بود. اما ۲ هفته پیش که بالاخره طلسم این کرایه ها شکسته شد و افزایش آن به تصویب رسید، خیلی ها نفس راحتی کشیدند البته همه این نفس ها از روی رضایت نبود بلکه بسیاری به کرایه های جدید اعتراض داشتند، اما حداقل می دانستند که مبالغ اخذی تاکسیرانان قانونی است یا نه.

با اعلام افزایش کرایه ها، شورای شهر تهران و تاکسیرانی و استانداری تهران به اظهار نظرهای رسمی پرداختند.

شورای اسلامی شهر تهران و سازمان تاکسیرانی تهران به طور رسمی از این افزایش خبر دادند و استانداری به تصویب آن انتقاد کرد،‌ اما در نهایت هر ۳ ارگان مسئول بالا رفتن کرایه ها را تایید کردند.

اما حالا بعد از۲ هفته از گذشتن این ماجراها و قیل و قال ها، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور تازه به یادآورده که باید اظهار نظری متفاوت و جدید کنید و در کمال تعجب و در دو دل ۵ ماهه مردم را که حالا دیگر سوخته دوباره بازگو کند. از غیر قانونی بودن افزایش کرایه ها خبر دهد.

بابک هاشمی حتی تا جایی پیش رفته است که شهروندان می توانند در صورت مشاهده افزایش کرایه ای با سازمان تاکسیرانی تماس بگیرند.

اما آقای هاشمی چه طور می شود قانونی را که ۲ هفته از تصویب آن گذشته و در تمام خطوط هم بنرهای مربوط به آن نصب شده است را رد کرد و به سازمان مسئول که رسماً‌این قانون اعلام داشته وظیفه اجرای آن را دارد، شکایت کرد.

یکی از نکات جالب در این اظهار نظر این است مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران حتی در مورد برچسب های جدید کرایه ها با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفتگو کرده و اظهار داشت: تا ماه آینده این برچسب ها منتشر می شود و تمام خطوط پخش خواهد شد اما تا رسیدن موعد یکماه در تمامی خطوط بنرهایی مبنی بر افزایش کرایه ها نصب کرده ایم و مبالغی که تاکسیرانان درتاکسی های خود نوشته اند تحت نظارت بازرسان است.

علامت سوالی که در پی صحبتهای امروز بابک هاشمی برای ما به وجود آمده این است که به مدت ۵ ماه تمام اقشار جامعه از عامه مردم تا مسئولان در حال پیگیری این موضوع بودند و نقل هر مجلسی کرایه های تاکسی بود و در تمام این مدت اتحادیه تاکسیرانی کشور در سکوت به سر می برد اما حالا که کرایه ها تصویب شده، شورای شهر دستور آن را ابلاغ کرده، سازمان تاکسیرانی آن را اجرایی کرده و استانداری طبق معمول انتقاد کرده و در نهایت مردم هم دست به جیب شده اند و کرایه های جدید را پرداخته اند، مدیر عامل این اتحادیه از خواب زمستنی بیدار شده است و کرایه های جدید را غیر قانونی می داند.

به سخن اولم باز می گردم، “اوضاع قمر در عقربه” منظور از این سخن نقص ناهماهنگی هایی است که برخی مسئولان شهری دارند و برای خبرسازکردن خود هر کاری می کنند.

اما آقای هاشمی،‌بهتر نبود آن زمان که همه اقشار جامعه از جمله ما خبرنگاران به این افزایش ها اعتراض داشتیم شما نیز با ما هم صدا می شوید تا شاید تأثیری مثبت در روند این ماجرا داشتید و با این کار ناهماهنگی و اختلافات سازمانی را به گوش شهروندان نمی رساندید.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.