افزایش ۳ باره قیمت محصولات مدیران خودرو

نبود کنترل بر بازار خودرو باعث افزایش خودسرانه قیمت برخی خودروها و عرضه خودرو به قیمت آزاد توسط برخی نمایندگی‌های فروش شرکت‌های خودرویی شده است.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی – به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که قیمت محصولات شرکت مدیران خودرو طی نیمه اول سال جاری ۳ مرتبه افزایش یافته بود، این شرکت باز هم نسبت به افزایش ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی قیمت محصولات خود (نسبت به مردادماه) اقدام کرده به طوری که در نمایندگی‌های فروش مدیران خودرو و همچنین سایت این شرکت قیمت هر دستگاه ام وی‌ام ۱۱۰ سه سیلندر ۱۰ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان، ام وی‌ام ۱۱۰ چهار سیلندر ۱۱ میلیون و ۷۲۳ هزار تومان، ام وی‌ام ۵۳۰ معادل ۲۴ میلیون و ۷۰ هزار تومان و ام وی‌ام ایکس۳۳ معادل ۳۵ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان اعلام شده است.
این در حالی است که قیمت فروش نقدی محصولات مدیران خودرو در ماه‌های پایانی سال گذشته به این ترتیب بود که‌ام وی‌ام ۱۱۰ سه سیلندر ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ام وی‌ام ۱۱۰ چهار سیلندر ۱۰ میلیون تومان و ام وی‌ام ایکس۳۳ نیز ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید.
اما در فروردین امسال، قیمت محصولات مدیران خودرو طوری تغییر کرد که قیمت فروش نقدی‌ام وی‌ام ۱۱۰ سه سیلندر ۱۰ میلیون تومان، ام وی‌ام ۱۱۰ چهار سیلندر ۱۱ میلیون تومان، ام وی‌ام ۵۳۰ معادل ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ام وی‌ام ایکس۳۳ نیز ۳۳ میلیون تومان شد.
شرکت مدیران خودرو در گام دیگری از ۳۱ مرداد امسال بار دیگر قیمت محصولات خود را افزایش داد، به طوری که قیمت فروش نقدی‌ام وی‌ام ۱۱۰ سه سیلندر به ۱۰٫۵ میلیون تومان، ام وی‌ام ۱۱۰ چهار سیلندر ۱۱٫۵ میلیون تومان، ام وی‌ام ۵۳۰ معادل ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ام وی‌ام ایکس۳۳ نیز به ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

* فروش خودرو به قیمت آزاد در نمایندگی‌های مدیران خودرو

افزایش قیمت محصولات مدیران خودرو برای سومین مرتبه در سال جاری در حالی اتفاق افتاده که هم اکنون فروش نقدی این خودرو توسط نمایندگی‌های مدیران خودرو متوقف است و در عین حال برخی نمایندگی‌ها نسبت به فروش آزاد محصولات مدیران خودرو اقدام می‌کنند.
مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های مدیران خودرو در این مورد گفت: قیمت ام وی‌ام سه سیلندر ۱۰ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان است ولی چون شرکت سهمیه محدودی را برای ما در نظر گرفته، ما این خودرو را ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر و به قیمت ۱۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌فروشیم.
وی ادامه داد: قیمت ام وی‌ام ایکس۳۳ هم ۳۵ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان است که ما پلاک شده این خودرو را ۴۱ میلیون تومان می‌فروشیم.
این نماینده فروش مدیران خودرو تصریح کرد: قیمت جدید ام وی‌ام۵۳۰ هم ۲۴ میلیون تومان تعیین شده ولی در حال حاضر فروش این محصول متوقف است.
نابسامانی در بازار خودرو در حالی هر روز تشدید می‌شود که مسئولان سازمان حمایت در واکنش به این موضوع سکوت کرده‌اند و کنترلی از سوی وزارت صنعت بر قیمت خودروها وجود ندارد.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.