افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم یدکی اتومبیل

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات گفت : برخلاف بعضی اظهارات هم اکنون بازار قطعات یدکی خودروهای وارداتی با کمبودی مواجه نیست.

 نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات گفت : برخلاف بعضی اظهارات هم اکنون بازار قطعات یدکی خودروهای وارداتی با کمبودی مواجه نیست.

کاظمی افزود : خودروهای ۲۰۲۴ و خودروهایی که طی طی شش ماه و یا یک سال قبل وارد بازار شده باشد این احتمال می رود که  در تامین قطعات آنها کمبودی وجود داشته باشد اما کلیه خودروهای وارداتی که دو سال و یا بیشتر از ورود آنها به کشور می گذرد هیچ کمبودی در بازار قطعات یدکی آنها وجود ندارد.

وی تصریح کرد : در شرایط تحریم نیز قطعات مورد نیاز این خودروها از سایر کشورهای قابل تامین است بنابراین کمبودی در بازار قطعات یدکی خودروهای خارجی در کشور وجود ندارد.

وی گفت : البته گاها در قطعات اصلی امکان بعضی کمبودها وجود دارد اما در بازار قطعات یدکی چنین شرایطی حاکم نیست.

وی در ادامه به گرانی کنونی در بازار لوازم یدکی پرداخت و اظهار داشت : افزایش نرخ ارز ، تورم  کنونی در کشور بر بازار لوازم یدکی و قیمت ها در این بخش تاثیر گذاشته و بازار این قطعات را با افزایش قیمت مواجه کرده است.

وی تاکید کرد : در حال حاضر بازار لوازم یدکی خودرو در وضعیت رکود قرار دارد و خرید و فروش صورت نمی گیرد این در حالی است بازار قطعات یدکی در فروردین رونق خوبی داشت اما از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون رکود بر بازار لوازم یدکی حاکم شده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات در ادامه رکود کنونی در بازار لوازم یدکی خودروها را ناشی از نوسانات نرخ ارز ،  دانست و گفت : نوسان ایجاد شده در نرخ ارز هم اکنون بعضی واردکنندگان و خریداران را بلاتکلیف کرده است و این موضوع بر رکود بازار قطعات یدکی دامن زده است. 

کاظمی همچنین دریافت مالیات را معضل و مشکل جدی صنف لوازم یدکی اتومبیل اعلام کرد و اظهار داشت : در حالی که در تیرماه ۹۲ ، مالیات ۹۱ با ۱۶ درصد افزایش قیمت پرداخت شد به شرط اینکه تا آخر مهر و آبان سال ۹۲ برگ قطعی همکاران را ارائه خواهد شد در حالی که متاسفانه اداره دارایی به تعهد شفاهی خود عمل نکرد و از آذر ماه سال ۹۲ تا الان که چند روزی به تیرماه باقی نمانده و باید مالیات ۹۲ پرداخت شود نه تنها برگ های قطعی را به مردم ندادند بلکه حدود ۹۰ درصد از صنف را از توافق خارج کردند این کار دیگر انگیزه های برای کاسبی باقی نگذاشته است به عنوان مثال ۵ میلیون که با موافق دارایی با  ۱۶ درصد  افزایش پرداخت شده را در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون افزایش دادند چرا باید مالیاتی که ۵ میلیون است باید با چند برابر پرداخت کنند؟

وی همچنین در ادامه به در خصوص افزایش قیمت لوازم یدکی در سال جاری گفت : تا پیش از سال تازه افزایش قیمتی در بازار لوازم یدکی صورت نگرفت اما در سال تازه با افزایش قیمت بنزین و نوسانات نرخ ارز ، بازار لوازم یدکی با افزایش ۱۰ درصدی قیمت مواجه شده است .


مجله ماشین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.