افزایش ۲ برابری ظرفیت آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای خوزستان تا سال ۹۳

۲۱اردیبهشت،

11-692.jpg

شورای گسترش با درخواست مجوز پذیرش دانشجو در ۱۰ رشته کاردانی فنی‌وحرفه‌ای در آموزشکده‌های استان خوزستان موافقت کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، سید بهزاد علوی رییس آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای خوزستان، با اعلام این خبر، گفت: با اخذ مجوز ۱۰ رشته تازه از سوی شورای گسترش وزارت علوم و پذیرش دانشجو در این رشته‌ها از مهرماه ۹۲ موافقت شد، همچنین تعداد رشته‌های آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای استان به ۳۳ رشته افزایش یافت.

وی افزود: نگهداری و مرمت ساختمان، اجرای ساختمان‌های بتنی، الکترونیک و ابزار دقیق، ساخت و تولید ماشین‌ابزار، عمران و راهسازی، کامپیوتر – سخت‌افزار، الکترونیک- تأسیسات الکترونیکی، الکترونیک-تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی، تکنولوژی پرورش دام گرایش پرورش آبزیان و بهداشتیار دامپزشکی عناوین این ۱۰ رشته است.

رییس آموزشکده‌های فنی وحرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه پذیرش دانشجو در این رشته‌ها در دوره‌های روزانه و شبانه انجام می‌شود، تصریح کرد: به‌ سبب محدودیت ظرفیت پذیرش در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کشاورزی، داوطلبان خوزستانی معمولأ برای ادامه تحصیل در این رشته‌ها ناگزیر به آموزشکده‌های استان‌های دیگر می‌روند.

علوی افزود: این در حالی است که آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای و کشاورزی به‌دلیل تربیت نیروی تکنسین ماهر در رشته‌های صنعتی و کشاورزی نقش بسزایی در تأمین نیروی انسانی متخصص موردنیاز صنایع استان دارند و توسعه و تقویت این مراکز علمی نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان دارد. به‌ گونه‌ای که بر اساس آمار بیش از ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان آموزشکده‌ به‌ سبب نیاز مراکز صنعتی سریعأ جذب بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به تخصیص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه رشته‌های تازه و تجهیز کارگاه‌های موجود از سوی استاندار در بازدید اخیر از آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای شهیدچمران، تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار بخشی از نیازهای اساسی و تجهیزاتی آموزشکده شهیدچمران از جمله تکمیل و تجهیز کارگاه‌های ساخت و تولید، برق‌صنعتی، آزمایشگاه بتن و خاک و آزمایشگاه شیمی تأمین شد که بازتاب بسیار مثبتی بین دانشجویان و اساتید داشت.

رییس آموزشکده‌های فنی وحرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش استان در ۹۹ رشته مشغول به تحصیل می باشند، خاطرنشان کرد: مطابق برنامه پنجم توسعه کشور باید امکان ادامه تحصیل این دانش‌آموزان در همین تعداد رشته در مقاطع بالاتر فراهم شود، به همین سبب توسعه رشته‌ها از ۳۳ به ۹۹ رشته در استان در برنامه است و در تلاش هستیم ظرفیت پذیرش آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای استان تا سال ۹۳ به ۲ برابر افزایش یابد.

علوی در پایان، گفت: ثبت‌نام آزمون ورودی دوره‌های کاردانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تا روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.