افزایش ۲ هزار متر مربع فضای ورزشی در منطقه ۱۳/مهار حریق در پارک جنگلی سرخه حصار

افزایش ۲ هزار متر مربع فضای ورزشی در منطقه ۱۳،اجرای طرح نسیم بهشت ، ساماندهی محافل قرانی بانوان ، اجرای موفقیت آمیز مانور اطفای حریق در پارک جنگلی سرخه حصار از مهم ترین عناوین خبری منطقه ۱۳ است.

به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح نسیم بهشت جهت مشاوره دینی و پاسخگویی به شبهات دینی با حضور روحانیون در اماکن پر تردد منطقه ۱۳ اجرا می شود.

مهدی قاسمی، مدیر آموزش های شهروندی منطقه ۱۳ گفت : برای پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی شهروندان ، روحانیون مستقر در بوستان ها و اماکن پرتردد به صورت چهره به چهره به راهنمایی و مشاوره افراد می پردازند.

به گفته وی در دسترس بودن روحانیون می تواند بسیاری از دغدغه ها و شبهات دینی مردم را کاهش داده و به افزایش بار معنوی آنان کمک شایانی کند.

مدیر آموزش های شهروندی منطقه ۱۳ خاطر نشان کرد : این طرح که با حضور مبلغ روحانی در مکان های پر تردد منطقه اجراء می شود با استقبال شهروندان رو به رو شده است.

وی همچنین تصریح کرد : برپایی ایستگاه سیار آموزش شهروندی،دوره آموزشی با عناوین مختلف ، طرح شهر در دست بچه ها از جمله برنامه هایی است که توسط اداره آموزش های شهروندی منطقه ۱۳ اجرا می شود.

افزایش ۲ هزار متر مربع فضای ورزشی در منطقه ۱۳

به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و با همکاری اداره ورزش ، ۲ هزار متر مربع فضای ورزشی در منطقه اضافه شد.

مسعود خسروی، معاون امور اجتماعی‌و‌ فرهنگی منطقه ، با اعلام این خبر گفت: به منظور برپایی جشنواره شعبانیه، وسایل ورزشی مختلفی در پارک جنگلی سرخه حصار نصب شد تا جوابگوی نیاز مراجعه کنندگان باشد.

وی در ادامه گفت: بعد از اتمام این جشنواره، تجهیزت پارکی از پارک سرخه حصار خارج نشد و به صورت دائمی در این پارک باقی ماند.

معاون اجتماعی منطقه افزود: با استقرار تمامی تجهیزات خریداری شده در پارک سرخه حصار ۲ هزار متر مربع به فضای ورزشی منطقه اضافه شد.

محافل قرانی بانوان ساماندهی می شود

به منظور تقویت محافل قرآنی بانوان و با هدف اشاعه و بسط ارزش های دینی ، ساماندهی محافل قرانی بانوان در دستور کار اداره بانوان منطقه ۱۳ قرار گرفت.

فهیمه احمدی خواه ، مدیر اداره بانوان منطقه ۱۳ گفت : برای جلوگیری از آسیب‌ها و دادن شناخت صحیح به خانواده‌ها و نسل جوان توجه به محفل‌های قرآنی و دینی بانوان با دستور شهردار منطقه در الویت برنامه های اداره بانوان قرار گرفته است.

وی افزود : طی جلساتی با حضور مسئولین هیئت ها مذهبی و مبلغین دینی، عوامل تقویت محافل قرآنی بانوان و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های قرآنی بانوان در ۱۳ محله در سطح منطقه ۱۳ شناسایی و در دستور کار قرار گرفت.

مدیر اداره بانوان منطقه ۱۳ همچنین خاطر نشان کرد : این محافل از سوی شهرداری منطقه به قرآن کریم، مفاتیح و صحیفه سجادیه و وسایل مورد نیاز تجهیز می‌شود.

حریق در پارک جنگلی سرخه حصار با موفقیت مهار شد

به منظور ارزیابی توانایی داوطلبان مردمی در برابر حوادث طبیعی ، مانور اطفای حریق با حضور تیم مدیریت بحران منطقه ۱۳ ، سازمان آتش‌نشانی و دیگر ارگان های مسئول در پارک جنگلی سرخه حصار برگزار شد.

حسین ارشادی ، دبیر ستاد بحران منطقه ۱۳ گفت : این مانور مشترک که از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده بود با به کارگیری تجهیزات و مشارکت دستگاه های اجرایی از جمله آتشنشانی ، اورژانس ، نیروی انتظامی برگزار و عملیات اطفای حریق اجرا شد.

به گفته وی این مانور در مراحل مختلف اطفای حریق ، امداد و نجات و انتقال مجروحین حادثه به چادر تریاژ صورت گرفت .

مسیر ورودی و خروجی وسائل نقلیه بصورت مناسب توسط پلیس راهور کنترل گردید، حریق توسط آتش نشانان داوطلب اطفاء وانتقال مجروحین حادثه به چادرتریاژ جهت مداوا توسط نیروهای دوام انجام گردید سپس تیم اورژانس در محل حضور پیدا کرده تا به مراکز درمانی انتقال داده شوند.

حسین ارشادی اظهار داشت : اجرای مناسب عملیات امداد و نجات مصدومان ، ارزیابی وسایل و تجهیزات بکارگرفته شده کمی و کیفی و ارزیابی مهارت نیروهای تخصصی در چگونگی بکارگیری تجهیزات مربوطه نیز از دیگر اهداف اجرای مانور اطفای حریق در پارک جنگلی سرخه حصار بوده است.

دبیر ستاد بحران منطقه ۱۳ تصریح کرد : با اتمام عملیات امداد و نجات ، جلسه ارزیابی مانوربا حضور اعضای مدیریت بحران در چادر فرماندهی تشکیل و نقاط ضعف و قوت مورد بازبینی قرار گرفت.

حضور گروه نمایشی بازیافت در بوستان های سطح منطقه ۱۳

کودکان ونوجوانان در بوستان های سطح منطقه پذیرای گروه نمایشی بازیافت هستند .

رضایی انوشه ،رییس اداره بازیافت منطقه گفت:در راستای ارتقاءسطح دانش کودکان ونوجوانان در خصوص مقوله بازیافت ،گروه نمایشی بازیافت در بوستان های سطح منطقه فعالیت مستمر داشته و با اجرای یک نمایش شاد وآموزشی یک روز به یاد ماندنی را برای حاضرین رقم می زنند.

وی افزود:در پایان مراسم توسط کارشناسان بازیافت نواحی ،هدایای ارزنده ای به رسم یادبود به کودکان ونو جوانان اهدا می گردد./ام


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.