افزایش ۲۵ درصدی صادرات محصولات کشاورزی طی ۱۰ ماهه امسال

۲۶ام بهمن ،

Multimedia_pics_1387_1_Economy_72.jpg

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی صادرات محصولات کشاورزی طی ۱۰ ماهه امسال، اظهار داشت: براین اساس بخش کشاورزی توانسته هم نیاز داخل را تامین کند و هم توسعه صادرات داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مازندران، صادق خلیلیان در کارگروه توسعه کشاورزی که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون ۹۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه‌گذاران و اشخاص علاقه‌مند به بخش کشاورزی پرداخت شده و یا در حال پرداخت است که می‌تواند حرکت بزرگی را در بخش کشاورزی کشور به ارمغان بیاورد.

وی یادآور شد: با توجه به تهدیدهای دشمن، ما نیازمند یک تحرک اقتصادی در کشور و حمایت از تولید هستیم، به همین سبب امسال با عنوان سال تولید ملی نامگذاری شده است.

خلیلیان با تاکید بر اینکه تولیدات بخش کشاورزی به خوبی می‌تواند نیاز کشور را تامین کند، گفت: این امر نشان‌دهنده این است که بخش کشاورزی در کشور قابل اطمینان است و می‌توان در سخت‌ترین شرایط به آن تکیه کرد.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی صادرات محصولات کشاورزی طی ۱۰ ماهه امسال اظهار داشت: براین اساس بخش کشاورزی توانسته هم نیاز داخل را تامین کند و هم توسعه صادرات داشته باشد.

وی با اشاره به جلوگیری از واردات بعضی محصولات کشاوری از سال ۸۹ گفت: سعی ما بر این بود در زمانی واردات صورت گیرد که به تولیدات داخل کشور لطمه‌ای وارد نکند که این سیاست در حال پیگیری می‌باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید بیش از ۴۰۰ نوع محصول کشاورزی در داخل کشور ادامه داد: خوشبختانه تفکر مبتنی بر خودکفایی، استقلال اقتصادی و عدم وابستگی به خارج، تفکر درست و مثبتی است و مسیریست که به صورت جدی دنبال می‌شود.

خلیلیان با تاکید بر اینکه کارهای زیربنایی در بخش کشاورزی به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی را به این سمت سوق داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است که بخش عمده آن طی دو، سه سال اخیر انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بحث توسعه مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: مکانیزاسیون سبب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش عملکرد می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اینکه مازندران دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در بخش کشاورزی است و نقش مهمی در تولید در کشور ایفا می‌کند، بحث زهکشی اراضی یکی از کارهایی است که باید در مازندران انجام شود.

خلیلیان با بیان اینکه بحث صنایع تبدیلی بسیار مهم است، گفت: باید بحث صنایع تبدیلی به عنوان اولویت مدنظر قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص اختلاف میان منابع طبیعی و مردم گفت: اختلاف میان سازمان منابع طبیعی و مردم درخصوص اراضی کشاورزی باید حل شود و در این میان باید با رانت‌خواران به صورت جدی مقابله شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.