افزایش ۳ میلیاردی اعتبار وام شهریه دانشگاه پیام نور

۱۳م اسفند ،

33-199.jpg

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت‌ علوم، با اشاره به اعتبار شش میلیارد تومانی وام شهریه دانشگاه پیام نور برای نیمسال دوم سال تحصیلی، گفت: در پی درخواست دانشگاه سه میلیارد تومان دیگر به اعتبار وام شهریه این دانشگاه اضافه شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس کیوان مرادیان کوچک سرایی با بیان اینکه دانشگاه‌ها تا روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند ماه) برای مراجعه به پایگاه اینترنتی صندوق رفاه ارائه اسامی دانشجویان متقاضی وام‌های دانشجویی مهلت دارند، به درخواست دانشگاه پیام نور مبنی بر افزایش این مهلت با توجه به تعداد بالای دانشجویان دانشگاه اشاره کرد و افزود: پورتالی که دانشگاه‌ها اسامی دانشجویان متقاضی خود را در آن ثبت می‌کنند، یکسان است، بنابراین این امکان وجود ندارد که برای یک دانشگاه زمان بیشتری اختصاص داد.

وی با اشاره به یکسان بودن پورتال ثبت تقاضاهای دانشگاه‌ها برای وام‌های دانشجویی، اظهارکرد: در واقع اگر بخواهیم زمان بیشتری را به یک دانشگاه اختصاص دهیم، روند توزیع اعتبار برای کلیه دانشگاه‌ها به تعویق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۲-۹۱ اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی به صورت علی‌الحساب برای وام‌های دانشجویی در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان ۶۰ میلیارد تومان مربوط به وام شهریه، ۳۰ میلیارد مربوط به وام تحصیلی و ۳۰ میلیارد دیگر نیز مربوط به انواع وام‌های دانشجویی( وام‌های متمرکز) است.

به گفته مرادیان همچنین ۲۴ میلیارد تومان اعتبار به عنوان ذخیره در صندوق نگهداری می‌شود که در این میان دانشگاه‌هایی که اعتبار اولیه آنها به پایان می‌رسد و خواستار اعتبار تکمیلی می باشند، می‌توانند تا ۱۵ اسفند ماه درخواست خود را جهت دریافت اعتبار بیشتر به صندوق رفاه ارائه کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.