افزایش ۳۲ درصدی فروش خودرو در سال ۹۳

گردآوری توسط گروه اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

اقتصاد > صنعت – ایرنا نوشت:

رئیس اداره بازرگانی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: امسال فروش خودرو در کشور نسبت به سال گذشته حدود ۳۲ درصد افزایش یافته است.

محمد رضا عباسی روز پنجشنبه در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی خودرو در اصفهان، در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع پارسال بیش از ۷۳۷ هزار دستگاه خودروی داخلی و خارجی در بازار کشور به فروش رفت اما امسال این رقم نزدیک یک میلیون و ۱۰۰هزار خودرو بوده است.

وی دلیل این افزایش خرید را تنوع مدل های مختلف و افزایش کیفیت خودروها دانست و اظهار کرد: میزان تولیدات و فروش گروه خودروسازی سایپا نیز نسبت به پارسال حدود ۳۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۸۲ درصد بازار خودروی ایران را در اختیار دارند، گفت: سایپا اکنون دو طرح شکست تحریم ها و موفقیت در تحریم ها را در دست اجرا دارد تا بتواند فروش خود را افزایش دهد.

رئیس اداره بازرگانی و فروش سایپا درباره خودروی ساینا اظهار کرد: تولید این خودرو بعنوان یک خودروی ارزان قیمت از نیمه اول سال آینده آغاز می شود.

عباسی افزود: هنوز قیمت گذاری نهایی درباره این خودرو نشده است.

وی همچنین از رونمایی بیش از ۱۰ مدل خودروی جدید از طرف گروه خودروسازی سایپا در یازدهمین نمایشگاه بین المللی خودروی اصفهان خبر داد.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی « صنعت خودرو » روز پنجشنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور ۱۲ نمایندگی فروش خودروهای داخلی و خارجی در سه سالن اصلی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به مساحت حدود ۹ هزار متر مربع آغاز به کار کرد و تا ۲۷ بهمن برپاست.

 

۲۳۵۰۳


RSS
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.