افزایش ۵ درصدی گردشگر جهانی,سیاحت ۷۴۷ میلیون گردشگر در دنیا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد: در ۸ ماه اول امسال، تعداد گردشگران بین المللی با رسیدن به رکورد ۷۴۷ میلیون نفر تا ۵ درصد افزایش یافته است تقاضا برای گردشگری بین الملل در هشت ماه اول سال ۲۰۲۴ به شکل قوی پا بر جا مانده است

خبرگزاری فارس: سیاحت ۷۴۷میلیون گردشگر در دنیا/افزایش ۵درصدی گردشگر جهانی

خبراقتصادی; به گزارش سازمان جهانی گردشگری، بنا بر آخرین ارزیابی سازمان گردشگری جهانی، تقاضا برای گردشگری بین الملل در هشت ماه اول سال ۲۰۲۴  به شکل قوی پا بر جا مانده است.در فاصله زمانی بین ماه های ژانویه تا آگوست، تعداد گردشگران بین‌المللی در سراسر جهان به واسطه عملکرد قوی اروپا، آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه، ۵ درصد رشد داشته است در ۸ ماه اول امسال، تعداد گردشگران بین المللی با رسیدن به رکورد ۷۴۷ میلیون نفر تا ۵ درصد افزایش یافته است.این میزان ۳۸ میلیون نفر بیش از مدت مشابه در سال قبل است.

اروپا (۵%+):بیشترین منفعت از رشد صنعت گردشگری در ۸ ماهه اول سال ۲۰۲۴ را با حدود ۲۰ میلیون ورودی بیشتر گردشگران به این منطقه کسب کرده است.

با توجه به اینکه اروپا بزرگترین منطقه توریستی دنیا محسوب شده و بسیاری از مقاصد پر طرفدار گردشگری در این منطقه قرار دارد، رشد ۵ درصدی بسیار مثبت تلقی می‌شود.

اروپای مرکزی و شرقی نیز با (۷%+)و جنوب اروپا و منطقه مدیترانه هم با (۶%+) عملکرد بسیار خوبی از خود بر جا گذاشته اند.

آسیا و اقیانوسیه (۶%+):این منطقه از جهان به واسطه رشد (۱۲%+) درصدی در منطقه جنوب شرق آسیا و افزایش ۱۰ میلیونی ورود گردشگران به این منطقه به رشد خود ادامه می دهد.

آمریکا (۳%+):کشورهای این قاره در ۸ ماهه اول سال جاری موفق به جذب ۴ میلیون گردشگر بیشتر شده اند که این آمار نسبت به دیگر نقاط جهان ضعیف تر است،در این قاره آمریکای شمالی با (۴%+) پیشرو در منطقه است.

آفریقا (۵%+):رشد این منطقه به سبب بهبود اوضاع شاخ آفریقا (۶%+)۲ میلیون گردشگر بیشتر را شاهد بوده است،این درحالی است که منطقه خاورمیانه پس از۲ سال کاهش تعداد گردشگر، افزایش (۷%+) درصدی را نشان می‌دهد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.