افزایش ۵۰میلیاردی سرمایه بانک توسعه تعاون

افزایش 50 میلیاردی سرمایه بانک تعاون

بینا- مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به افزایش ۵۰ میلیاردی سرمایه بانک در بودجه دولت گفت: ۲۰۰ میلیون دلار طرح از منابع صندوق توسعه ملی استفاده خواهند که در مرحله گشایش ال‌سی است.

به گزارش بینا، ماشاءالله عظیمی، در خصوص افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به فارس اظهار داشت: این موضوع بر اساس ماده ۱۲۴ قانون برنامه پنجم و نیز قانون اصل ۴۴ انجام خواهد شد و سالانه باید سرمایه بانک افزایش یابد.

وی ادامه داد: رقم افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون، معمولاً در بودجه سالیانه دولت پیش‌بینی می‌شود و بر این اساس امسال ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه این بانک طی دو سه سال اخیر، افزایش سرمایه نداشته تصریح کرد: طرح پیشنهادی و تقاضای مسئولان تعاون کار و رفاه اجتماعی، افزایش سه برابری سرمایه بانک توسعه تعاون است که البته این موضوع باید توسط دولت بررسی شده و میزان افزایش آن مشخص شود.

عظیمی، در خصوص میزان تسهیلات پرداختی از سوی صندوق توسعه ملی و تعداد طرح‌های بررسی شده گفت: به میزان ۲۰۰ میلیون دلار طرح مصوب شده و به این صندوق برای تخصیص اعتبار رفته و همچنین ۱۰۰ میلیون دلار طرح در دست بررسی است.

به گفته عظیمی، این میزان اعتبار مربوط به ۱۲ طرح بزرگ و متوسط است که از ۴ میلیارد تومان اعتبار شروع می‌شود تا بتوان با پرداخت تسهیلات از طریق منابع صندوق، اشتغال و تولید را رونق داد.

وی تأکیدکرد: بعضی از این طرح‌ها مراحل اداری آن به بازگشایی LC رسیده است تا با گشایش اعتبار بتوانند تجهیزات و امکانات لازم برای اجرای طرح‌ها را سفارش دهند.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در پاسخ به این سؤال که بانک چه میزان مشکلات ارزی تعاون‌گران را حل خواهد کرد، اظهار داشت: این بانک مشکلات را مدیریت کرده و هر کاری در این زمینه لازم باشد انجام خواهیم داد. همچنین تمام مقدمات و مراحل گشایش اعتبار و تخصیص ارز در بانک توسعه تعاون انجام خواهد شد.

عظیمی در خصوص تسهیلات پرداختی به تعاونگران طی شش ماه گذشته بیان داشت: در این مدت ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های بخش تعاون اختصاص یافته که طی مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و رشد بیش از ۲ برابری را نشان می‌دهد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.