افزایش ۹ درصدی تولید “فولاد خام” کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تولید فولاد خام کشور در ۱۲ ماهه سال ۹۲، حدود ۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت‌های فولادسازی (دولتی و خصوصی)، از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۹۲، ۱۵ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۱۸۲ تن فولاد خام تولید کرد.

از میان شرکت های بزرگ تولید کننده فولاد کشور، «فولاد مبارکه» با تولید ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۳۴۸ تن، «فولاد خوزستان» ۳ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۶۱۹ تن و «ذوب آهن اصفهان» ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۷۰۴ تن، به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم در تولید فولاد خام شد.

همچنین، شرکت فولاد هرمزگان با تولید یک میلیون و ۶۷ هزار و ۲۷ تن، سبا ۷۰۹ هزار و ۸۸۸ تن، فولاد خراسان ۷۰۰ هزار و ۵۸ تن، فولاد آلیاژی ایران ۳۶۱ هزار و ۳۲۸ تن و گروه ملی صنعت فولاد ایران ۲۵۶هزار و ۷۱۰ تن، به ترتیب در ردیف شرکت های دیگر تولید کننده فولاد خام بودند.

در ماه اسفند سال ۹۲، در مجموع یک میلیون و ۳۲۹ هزار و ۵۹۲ تن شمش فولادی در کشور تولید شد که نسبت به میزان شمش فولاد تولید شده در مدت مشابه سال قبل (یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۷۱ تن)، رشد بیش از ۹ درصدی را در تولید تجربه کرد.

در ۱۲ ماهه امسال، ۱۶میلیون و ۵۶۶ هزار و ۶۷۴ تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، ورق عریض، ورق گرم، ورق گالوانیزه، میلگرد، کلاف و لوله) در شرکت های فولادی تولید شد.

این رقم در ماه اسفند، یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۱۱۶ تن بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.