افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی کشور تا پایان دولت دهم

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران از افزایش ۸۹۷۶ مگاواتی ظرفیت نصب شده نیروگاهی باتکمیل ۲۱ طرح نیروگاهی در راستای طرح مهر ماندگار خبر داد.

مجید صالحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: از ۲۷۰ طرح مهرماندگار ابلاغ شده ۲۱ طرح نیروگاهی به منظور افزایش ظرفیت برق کشور انجام می شود.

وی افزود: از مجموع این ۲۱ طرح ۲۰ نیروگاه حرارتی و ۱ نیروگاه بادی بادی احداث می شود که در مجموع ۸۹۷۶ مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان توسعه برق ادامه داد: ۲۰ طرح نیروگاه حرارتی در غالب ۵۹ واحد در دستور کار سازمان توسعه برق قرار گرفته است که ۷ طرح نیروگاه خصوصی در قالب ۲۲ واحد به ظرفیت ۳۵۶۰ مگاوات و ۱۳ طرح آن نیروگاه دولتی است و در قالب ۳۷ واحد به ظرفیت ۵۴۱۶ مگاوات احداث می شود.

وی تصریح کرد: در طرح های مهر ماندگار حدود ۴۰ درصد نیروگاه ها خصوصی و ۶۰ درصد دیگر دولتی هستند.

صالحی با بیان این که تا قبل از بهره برداری از چند طرح مهر ماندگار ظرفیت نصب شده شبکه سراسری کل کشور ۶۲۰۰۳ مگاوات بوده است عنوان داشت:با اتمام کلیه طرح های مهر ماندگار سازمان توسعه برق ۸۹۷۶ مگاوات دیگر به ظرفیت برق کشور افزوده شده و به ۷۰۹۷۹ مگاوات خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: میزان نقدینگی مورد نیاز جهت تکمیل پروژه های طرح مهر ماندگار برای طرح های دولتی ۳۶۴۴۴ میلیارد ریال و برای طرح های خصوصی ۸۱۵ میلیارد ریال می باشد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.