افزودن فناوری‌های صفحه لمسی و تشخیص گفتار به ابزارهای هوشمند تجاری

۱۸م آذر ،

فاوانیوز: مایکروسافت، در حال طراحی ابزارهایی است که قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از فناوری لمسی و تشخیص گفتار را شامل‌می‌شود.

شرکت مایکروسافت در حال طراحی و ساخت ابزارهای هوشمندی تجاری تازهی است که رابط کاربری آن‌ها قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از فناوری صفحه لمسی و تشخیص گفتار را داراست.

به گزارش فاوانیوز به نقل از  همکاران سیستم از وب‌سایت zdnet، شرکت مایکروسافت در حال طراحی نرم افزاری با نام اینفونویگیتور (InfoNavigator) است و قصد دارد آن را به سرورهای هوشمندی تجاری اس کیو ال خود بیفزاید.

بر اساس اعلام مایکروسافت، این ابزار در حال حاضر در مراحل ابتدایی طراحی و ساخت است و از جمله طرح‌هایی است که بودجه آن توسط دفتر بیل گیتس تامین شده است.

شرکت مایکروسافت هنوز به طور رسمی دربارهٔ این ابزار، اطلاعاتی ارائه نداده و فقط در آگهی استخدامی که برای جذب یک مهندس نرم افزار منتشر کرده، به آن اشاره کرده است.

مایکروسافت در این آگهی به طور مستقیم اعلام کرده قصد دارد موتور تحلیل‌گر ورتی پک (VertiPaq) خود را با ابزار پاورویو (PowerView) که داده‌ها را به تصویر و نمودار تبدیل می‌کند، با هم ترکیب کند و قابلیت‌هایی مثل فناوری صفحه لمسی و تشخیص گفتار و حتی درک زبان معمولی انسان‌ها را به آن بیفزاید.

شرکت مایکروسافت در حال حاضر ابزارهای ورتی پک را در نرم‌افزارهای اکسل و شیرپوینت ۲۰۱۰ در دسترس کاربران قرار داده است.

این ابزار در سرورهای اس کیو ال مایکروسافت نیز با نام «آپولو» به کار رفته است.

پاور ویو نیز یکی از ابزارهای مورد استفاده مایکروسافت در سرورهای اس کیو ال است که به هنگام استخراج گزارش از حجم انبوهی از داده‌ها و اطلاعات به کار می‌رود.

بر اساس این گزارش، شرکت مایکروسافت در آگهی استخدام گفته است: ما در حال حاضر در عصر طلایی ابزارهای هوشمندی تجاری شرکت مایکروسافت هستیم.

هنوز اطلاعات چندانی دربارهٔ این ابزار تازه در دست نیست، اما شرکت مایکروسافت در آگهی استخدام خود اعلام کرده به کسی نیازمند است که با یک تیم نوپا در زمینه مراحل اولیه این ابزار که می‌تواند شرایط بازی در این بازار را تغییر دهد، همکاری کند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.