افزوده شدن ۳۵ نمایندگی به شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو

۰۱ تیرماه ۱۳،

مدیر عامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو گفت: این مجموعه ۸۰۰ نمایندگی مجاز فروش و خدمات پس از فروش در کشور دارد و به منظور ارتقای کیفیت خدمات فروش و پس از فروش، در سال جاری ۳۵ نمایندگی تازه نیز به شبکه خواهد افزود.

به گزارش ایسنا، علی نمکین افزود: ایران خودرو استانداردهای خاص خود را برای ارایه خدمات به مشتریان دارد و هر نمایندگی که از استانداردها و آیین نامه‌ها عدول کند، با او برخورد خواهد شد.

وی تعداد نمایندگی‌هایی را که استانداردهای لازم را نداشته و موفق به کسب آن نیز نشدند را حدود ۶۰ مورد عنوان کرد و افزود: بعضی از این تعداد نیز مرتکب تخلف‌های دیگری از جمله نارضایتی مشتریان شده‌اند.

مدیر عامل ایساکو تاکید کرد: در صورتی که لغو امتیاز به سبب تخلف درجه یک باشد، اعطای مجدد نمایندگی به آن فرد ممکن نیست و در صورت نیاز منطقه، اشخاص تازه میتوانند برای گرفتن نمایندگی ایران خودرو اقدام کنند.

نمکین امتیاز نمایندگی را غیر قابل خرید و فروش ذکر کرد و گفت: اشخاص تازه پس از مصاحبه و انجام سایرفرایندها و دستورالعملها میتوانند امتیاز تاسیس نمایندگی را از ایران خودرو دریافت کنند.

وی دفاتر منطقه‌ای را تجربه موفقی در ایران خودرو دانست و اظهار داشت: هم اکنون ۱۲ دفتر منطقه ای تمام کشور را پوشش می‌دهند.

به گفته او بر اساس مستندات و شواهد، در ۱۰ سال قبل، توجه خاصی به خدمات پس از فروش شده و شاخص های مربوط توسط شرکت بازرسی کیفیت واستاندارد که یک نهاد مستقل از خودروسازان است، مورد بررسی قرار می گیرد.

نمکین، از مشتریان خواست برای دریافت قطعات و خدمات استاندارد فقط به شبکه نمایندگیهای مجاز مراجعه کنند و با اشاره به رواج قطعات تقلبی در بازار، اظهار کرد: تا کنون چندین پرونده در خصوص شبکه های توزیع قطعات تقلبی در مراجع قضایی تشکیل شده و ۱۷ پرونده در حال رسیدگی است.

وی استفاده از نام و نشان ایساکو را از جمله موارد تقلب در بازار قطعات یدکی ذکر کرد و گفت: ایران خودرو بزرگ ترین سامانه رسیدگی به شکایات، درخواستها و پیشنهادها را دارد و تلفن ۰۹۶۴۴۰ به صورت شبانه‌روزی و رایگان پاسخ گوی مشتریان در خصوص ملاحظه موارد تقلب است.

مدیر عامل ایساکو افزود: سال قبل بیش از ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی به کارکنان شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو داده شده و با توجه به متفاوت بودن سیستمهای خودروهای تازه، کارکنان در نمایندگی ها، در صورت طی دوره های آموزشی ایساکو امکان ارایه خدمات گارانتی به مشتریان را دارند.

او خاطر نشان کرد: در مورد خودروهای کم‌تیراژ مانند سوزوکی، آموزشهای رایگان در اختیار نمایندگی ها قرار می‌گیرد. آموزش‌های منطقه ای در مورد نحوه استفاده از خودرو و سرویس‌های دوره ای نیز برای مشتریان برگزار می گردد.

وی از اقدام جدی برای تشکیل آکادمی ایساکو خبر داد و گفت: در پایگاه اینترنتی ایساکو آموزشهای لازم به صورت تصویری وجود دارد و حتی مشتری می تواند ضمن طرح پرسش خود، پاسخ آن را از کارشناسان فنی شرکت ایساکو دریافت کند.

او تعداد مراجعان شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو را بالغ بر شش میلیون نفر عنوان کرد و گفت: استفاده نادرست از خودرو، نحوه پذیرش و نوع برخورد متصدیان، از موارد شکایت است.

وی عملکرد ایساکو در دو حوزه تامین و خدمات را خوب توصیف و اظهار کرد: شرکت ایساکو با ۷۵ درصد رضایت مشتری، رتبه اول کشور در خدمات پس از فروش خودروسازان را به دست آورده و در صورت افزایش این شاخص به ۸۰ درصد، به شاخص رضایت مشتریان خودروسازان خارجی دست خواهد یافت.

او صادرات ایساکو در سال قبل را چهار برابر صادرات سال ۱۳۹۰ عنوان کرد و گفت: در سال جاری هم ۲۰ میلیارد تومان صادرات هدفگذاری شده است.

مدیر عامل ایساکو رشد فروش این شرکت در سال قبل نسبت به سال قبل از آن را ۳۱ درصد عنوان کرد و گفت: این موضوع شامل افزایش قیمت نبوده بلکه سهم بازار بیش تر شده و امسال بالغ بر هزار میلیارد تومان فروش در برنامه ایساکو هدف گذاری شده است.

نمکین افزایش قیمت قطعات ایساکو را کم تراز ۲۰ درصد ذکر کرد و گفت: سهم بازار ایساکو در ابتدای سال قبل حدود ۵۲ درصد بود که امروز به ۵۷ درصد رسیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.