افسانه نایینی: امروز بسکتبال بانوان بیش از هر چیز به انگیزه نیاز دارد

۳۰اردیبهشت،

basket2.jpg

افسانه نایینی مهم‌ترین مشکل پیش روی پیشرفت بسکتبال بانوان را بی‌انگیزگی بازیکنان دانست و گفت: عدم حضور بانوان بسکتبالیست در مسابقه‌های رسمی برون مرزی سبب بی‌انگیزگی آنان برای پیشرفت می‌شود.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان ماکارونی جهان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه بسکتبال بانوان امروز بیش از هر چیز به انگیزه نیاز دارد توضیح داد: عدم حضور بانوان بسکتبالیست در مسابقه‌های بین‌المللی سبب ضعف آنان نشده است بلکه انگیزه‌ی پیشرفت را در آنان کشته است و این انگیزه تنها با مسابقه‌های رسمی احیا خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات اخیر فدراسیون بسکتبال ایران بر سر پوشش بانوان ایرانی در مسابقه‌های بین‌المللی ادامه داد: اگر فدراسیون موفق به جلب نظر فیبا و تایید پوشش بانوان بسکتبالیست ایرانی شود، شاهد رشد چشمگیری در بسکتبال بانوان خواهیم بود و باید منتظر رقابت‌های جدی‌تری بین بسکتبالیست‌ها باشیم؛ زیرا آنان تلاش می‌کنند خود را وارد تیم ملی کرده و به مسابقه‌های برون مرزی راه پیدا کنند.

نایینی همچنین سطح لیگ سال قبل را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در مسابقه‌های سطح ملی عدم وجود اسپانسر یکی از معضلات مهم تیم‌های بسکتبال است. اگر تیم‌ها اسپانسر خوب داشته باشند می‌توانند از بهترین امکانات بهره ببرند در غیر این صورت این مربیان تیم‌ها می باشند که باید بار این هزینه‌ها و مشکلات را به دوش بکشند.

وی ادامه داد: بازیکنان بازی‌های خوب و قوی را ارائه دادند اما اگر اسپانسر خوبی داشته باشند که با آنان قرارداد ببندد این امنیت شغلی به اجرای بهتر مهارت‌ها از سوی این بازیکنان منجر می‌شود.

نایینی دربارهٔ کم شدن تعداد تیم‌های لیگ برتر در سال پیش رو خاطرنشان کرد: هرچه تعداد تیم‌ها در سطح سوپر لیگ کمتر باشد کیفیت بازی‌ها بالاتر می‌رود و تیم‌هایی به فینال می‌رسند که به حق، بازی بهتری را ارائه داده‌اند.

وی در پایان در توضیح نقش فدراسیون در ایجاد زمینه پیشرفت بسکتبال بانوان تصریح کرد: در حوزه بانوان، فدراسیون تلاش بسیاری کرده است از جمله برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری، ارتقای سطح داوران، اعزام داوران به کلاس‌های بین‌المللی و برگزاری مسابقه‌ها در سطوح و مقاطع مختلف. با این حال تنها موردی که فدراسیون در انجام آن کوتاهی کرده است اعزام مربیان به کلاس‌های بین‌المللی برای ارتقای سطح دانش و معلومات خود است که امیدوارم در این مورد نیز به زودی اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.