افسر کانادایی به جاسوسی برای روسیه اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، “جفری دلیسل” یک افسر سابق اطلاعات نیروی دریایی کانادا امروز پنجشنبه در دادگاه اعتراف کرد که برای روسیه جاسوسی کرده و اطلاعات کانادا و ناتو را پس از دریافت ماهانه سه هزار دلار به روسیه فروخته است.  

این افسر نیروی دریایی کانادا در یک تاسیسات فوق محرمانه نظامی کار می کرد و به سیستمهای به اشتراک گذاری اطلاعات که با کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس در ارتباط بود، دسترسی داشت.  

به نوشته بی بی سی، این افسر کانادایی به مدت چهار سال اطلاعات محرمانه را روی کارت های حافظه ذخیره کرده و آنها را در اختیار مسئولان خود در مسکو قرار می داد.  

به نوشته بی بی سی، پرونده جفری دلیسل آسیبهای جدی و غیر قابل جبران را به روابط کانادا با متحدانش زده است، اما انتشار این خبر جای تعجب دارد، زیرا این اولین باری است که جزئیات درباره این پرونده منتشر می شود.

پیش بینی می شود که جفری دلیسل در ژانویه آتی محاکمه شود و حداقل بیش از پنج سال از عمر خود را در زندان سپری خواهد کرد.

گمانه زنی ها درباره جاسوسی این افسر کانادایی برای روسیه زمانی افزایش یافت که  دلیسل در سال ۲۰۱۱ پس از دیدار با یک مقام روسی و مبلغ هزاران دلار به برزیل بازگشت.

همین موضوع باعث شد تا پلیس کانادا اطلاعاتی را این افسر نیروی دریایی با مقامات روسی از طریق پست های الکترونیکی به اشتراک می گذاشت، بررسی کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.