افشای طرح نظامی آمریکا برای حمله به ایران

خبرگزاری آریا- کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در بخش اخبار چهارشنبه شب خود مدعی افشای طرح نظامی آمریکا علیه ایران شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ” نیر دفوری ” خبرنگار امور نظامی این شبکه  اعلام کرد ، سفیر آمریکا می گوید که طرح نظامی واشنگتن برای حمله به تاسیسات اتمی ایران آماده و بارها مورد آزمایش قرار گرفته است و ارتش برای اجرای عملیات در انتظار دریافت دستور کاخ سفید است.
“دان شابیرو ” سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی ، در نشست پشت درهای بسته روز دوشنبه با شماری از مسوولان صهیونیست در تل آویو ، درعین حال اعلام کرد بهتر بود پرونده هسته ای ایران از راههای دیپلماتیک و با اعمال تحریم های اقتصادی وسیاسی علیه تهران حل و فصل می شد.
به ادعای شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی یک خبرنگار اسرائیلی از روزنامه ” ماکور ریسون” توانسته است سخنان سفیر آمریکا را در تل آویو ضبط و نوار آن را از طریق کانال دو تلویزیون اسرائیل منتشر کند.
تلویزیون رژیم صهیونیستی این سخنان را مهترین پیام تهدید آمیز علیه ایران دانست که در آن یک مسوول آمریکایی به طور رسمی از عملیات نظامی علیه تهران سخن گفته است.

هشدار درباره حمله امریکا به ایران
این گزارش در حالی است که روز گذشته یک اندیشکده امریکایی هشدار داد تلاشهای آمریکا برای حمله به ایران فقط باعث نفوذ ایران در منطقه می شود .
اندیشکده پرنفوذ “رند” که به پنتاگون خدمات مشاوره ارائه می‌دهد در مورد عواقب حمله آمریکا به ایران هشدار داد و تأکید کرد که چنین حمله‌ای تنها نفوذ ایران در منطقه را افزایش خواهد داد.
بر اساس گزارش این اندیشکده، تقریباّ تمام کشورهای همسایه واکنش خصمانه‌ای به حمله نظامی علیه ایران نشان خواهند داد و همدردی کشورهای همسایه با ایران باعث خواهد شد آمریکا، اسرائیل و دولت‌های عرب ـ که در حال حاضر با واشنگتن متحد هستند ـ برای جلوگیری از نفوذ ایران کار به مراتب دشوارتری پیش رو داشته باشند.
در این گزارش بهترین راهبرد آمریکا برای مقابله با ایران را «قدرت نرم» این کشور اعلام شده و امده است ؛ آمریکا باید از رشد دموکراسی در سایر کشورهای منطقه خاورمیانه حمایت کند.
این گزارش تأکید می‌کند: «آمریکا و کشورهای دیگر ممکن است نتوانند از طریق دیپلماسی و تحریم، جمهوری اسلامی را ادامه برنامه هسته‌ای‌ایش منصرف کنند، امّا می‌توانند نشان دهند که آنها طرفدار ایرانی‌های دموکراتی هستند که ممکن است روزی بر این کشور حکومت کنند.»
روزنامه صهیونیستی هاآرتص به این نوشته اندیشکده رند واکنش نشان داد و افزود ؛‌ با توجه به نفوذ این اندیشکده در پنتاگون، هدف از آن را اثرگذاری بر مواضع طرف غربی در مذاکرات هفته آینده ۱+۵ دانست.

گزافه گویی جنگ‌طلبان آمریکا و اسرائیل درباره ایران هسته‌ای
از سوی دیگر یک سایت اینترنتی ضد جنگ آمریکایی در مقاله ای نوشت ، جنگ‌طلبان آمریکا و اسرائیل در حال گزافه‌گویی درباره ایران هسته‌ای هستند.
پایگاه اینترنتی “آنتی وار” در مقاله ای با اشاره به گزارش سازمان های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا درباره عدم بعد نظامی برنامه هسته‌ای ایران، نوشت : جنگ‌طلبان اسرائیل و آمریکا در حال گزافه‌گویی کذب درباره ایران هسته‌ای هستند.
“آنتی وار” ضمن ارائه گزارشی درباره نگرانی برخی از مقامات ارشد آمریکایی درباره تاثیر تشکیل کابینه وحدت ملی بر اقدام نظامی علیه ایران پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،با اشاره به اختلافات دیپلماتیک میان آمریکا و اسرائیل درباره مدیریت برنامه هسته ای ایران، نوشت:مقامات ارشد در دولت “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا نگران توافق اخیر اسرائیلی ها برای تشکیل کابینه وحدت ملی میان حزب لیکود و کادیما هستند و اعلام کرده اند که چنین ائتلافی چشم انداز اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران را در هر لحظه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر سال جاری افزایش می دهد.
آنتی وار افزود:برخی آمریکایی ها بر این باورند که برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل در ماه سپتامبر اجرا می شود و این امر بدین معناست که حمله به ایران حداقل تا بعد از برگزاری این انتخابات به تعوبق می افتد،اما در حال حاضر با وجود ثبات سیاسی اسرائیل و تشکیل دولت اخیر در تل آویو، وضعیت تغییر کرده و آمریکایی ها را نگران کرده است.
پایگاه اینترنتی”آنتی وار”در ادامه خبر خود نوشت: “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل به برگزاری انتخابات زود هنگام به منظور اقدام نظامی احتمالی علیه ایران آن هم در برهه ای که چنین اقدامی اوباما را در کمپین پیروزی مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری فلج می کند، تاکید داشت اما نتانیاهو از این پیشنهاد خود صرف نظر کرد و در عوض دولتی ائتلافی تشکلیل داد.
“آنتی وار نوشت: در حال حاضر مقامات آمریکایی نگرانند که نتانیاهو با چنین اقدامی حمایت سیاسی را برای اقدام نظامی علیه ایران به دست آورد.
“آنتی وار” نوشت که جوامع اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در این رابطه توافق دارند که ایران تصمیمی برای داشتن برنامه نظامی هسته ای ندارد اما جنگ طلبان آمریکایی و اسرائیلی در حال گزافه پردازی های نادرست و کذب درباره ایران در کنار جنگی بی دلیل هستند.
 

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.