اقامت در چادر انتخاب اول مسافران نوروزی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از اقامت بیش از ۱۹ میلیون اقامت شب تا پایان پنجم فروردین‌ماه در هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و سایر مراکز اقامتی، کمپ‌ها و چادرهای مسافرتی خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مرتضی رحمانی‌موحد گفت: از ۲۹ اسفند ماه ۹۲ تا پایان روز پنجم فرودین‌ ماه بیش از ۱۹ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۸۸۲ نفر در مراکز اقامتی کشور به ثبت رسیده است.

به گفته‌ی او، از مجموع این اقامت‌ها، ۲۸ درصد به چادرهای مسافرتی، ۱۴ درصد به مراکز اقامتی ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی، ۲۰ درصد به کلاس‌های مدارس و ۱۴ درصد به کمپ‌های موقت اختصاص داشت. ضمن این‌که اقامت در هتل‌ها و هتل آپارتمانها حدود ۵ / ۵ درصد و اقامت در منازل استیجاری، ۱۹ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از هفت میلیون و ۲۴۳ هزار نفر تا پنجم فروردین از مراکز فرهنگی، جاذبه‌ها و کاخ موزه‌ها در کل کشور بازدید کرده‌اند.

رحمانی‌موحد دربارهٔ‌ی با امور نظارتی ستاد هم گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۵۵۲ بازدید نظارتی تاکنون انجام شده است که بیش از ۶۶۴ تذکر و ۱۳۵ اخطار به واحدهای متخلف به ثبت رسیده است.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از تشویق ۱۸۹ واحد فعال هم خبر داد و افزود: از آغاز تعطیلات (۲۹ اسفندماه) تا روز قبل، بیش از ۱۲۴ شکایت نیز به ثبت رسیده است که ۷۷ مورد به تعطیلی یا تعلیق منجر شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.