اقتدار ملت مظلوم فلسطین دلیل شکست بزرگ حصر غزه

۱۶م دیماه ،

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: مقاومت ملت مظلوم فلسطین علی‌رغم اعمال فشار رژیم غاصب صهیونیستی و پیروزی‌های بزرگ در جنگ‌های ۲۲ و ۸ روزه نشانگر توان و اقتدار این ملت مسلمان و یکی از دلایل مهم در شکستن این محاصره است.

سید‌جلال فیاضی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه حصر غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی طی چند سال قبل فشار بسیاری را بر ملت مظلوم فلسطین وارد کرده، گفت:  محاصره غزه توسط رژیم اشغالگر قدس با حمایت حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر که یکی از هم پیمانان این رژیم منحوس بود صورت گرفت.

وی چند عامل را سبب بازگشایی گذرگاه رفح دانست و ادامه داد: مقاومت ملت مظلوم فلسطین علی‌رغم اعمال فشار رژیم غاصب صهیونیستی و پیروزی‌های بزرگ در جنگ‌های ۲۲ و ۸ روزه نشانگر توان و اقتدار این ملت مسلمان و یکی از دلایل مهم در شکستن این محاصره است.

فیاضی پیروزی اسلام گرایان در مصر و تصویب قانون اساسی این کشور را یکی دیگر از عوامل مهم در شکسته شدن حصرغزه برشمرد و افزود: در جریان قانون اساسی مصر آمریکا و غرب با حمایت از دو گروه معترض سکولار و لیبرال در برابر محمد مرسی به بحران در این کشور دامن زدند اما رئیس جمهور  این کشور توانست با مدیریت این بحران اقدام مناسبی انجام دهد.

وی تصریح کرد: قانون اساسی مصر بر پایه شریعت و دین مبین اسلام بنا شده و این در حال است که در چنین قانونی محاصره مسلمانان بی‌گناه هیچ جایگاهی ندارد.

فیاضی افزود: دولت قانونی فلسطین با حمایت مردم و  تلاش‌های دیپلماتیک و درصورت لزوم مقاومت مسلحانه در برابر اقدامات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی از حقوق خود دفاع می‌کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان یادآورشد: روند حرکت ملت فلسطین باید به سمتی رود که امکان بازگشت آورگان فلسطینی فراهم شود تا بتوانند مردم این کشور به تصمیم گیری دربارهٔ سرنوشت خود بپردازند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.