اقدامات فرهنگی تاثیر مستقیم در کاهش جرایم دارد

جمعه ۱۲م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

وکیل پایه یک دادگستری گفت: اقدامات فرهنگی به عنوان اولین قدم در پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نقش به سزایی دارد.

علی اکبر مغانجوغی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی برای زندانیان و تاثیر آن بر بازگشت آن‌ها به اجتماع اظهار داشت: اگر آموزش در زندان سبب اصلاح زندانیان شود، بازگشت آن‌ها به جامعه و داشتن شغل امکان‌پذیر خواهد بود.
 
وی با توجه به اینکه محیط زندان بر اشخاص تاثیر بسیاری دارد، ادامه داد: برخی از زندانیان حتی با وجود کلاس‌های آموزشی و محیط  مناسب نه تنها برای آنها تاثیر اصلاحی ندارد، بلکه سبب افزایش جرم نیز خواهد شد.

مغانجوقی با تاکید بر اینکه ریشه بسیاری از جرایم فقر است، تصریح کرد: ارتقاء مهارت شغلی و ایجاد زمینه اشتغال در کاهش جرایم جامعه مؤثر بوده و از جمله نیازهای اساسی زندانیان برای بازگشت به جامعه، اشتغال و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی است.

این حقوقدان با بیان اینکه فرد زندانی پس از آزادی، برای حضور در جامعه باید تحت نظر باشد، افزود: جامعه باید از وجود فرد بزهکار اطمینان  پیدا کرده و رفتار وی با وجود اینکه بسیاری از مسائل فرهنگی و مذهبی را آموزش دیده، بعد از آزادی کنترل‌ شود.
 
این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای زندانیان، گامی موثر در زمینه کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در سطح  زندان است و  به منزله  یک دوره مناسب برای پاک‌سازی فرد و بازگشت به اجتماع خواهد بود.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.